کد خبر: ۱۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 13
محققان می‌گویند آئروسول aeroso- یا ذرات ریز مایع معلق در هوا که براثر عطسه و سرفه و حتی تنفس افراد در محیط پراکنده شده و حاوی ویروس آنفلوآنزا است در هوای سرد و خشک ماندگاری بیشتری دارد. وقتی هوا خشک است این ذرات، آب خود را از دست داده و کوچک‌تر می‌شوند و این کوچک شدن، آنها را در هوا پایدارتر می‌کند.
   شفا آنلاین:     در آغاز هر فصل سرما شیوع آنفلوآنزا بیشتر می‌شود. محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد با مطالعه اطلاعات پزشکی بیماران متوجه شده‌اند که حدود یک هفته بعد از آغاز سرمای زمستان و پایین رفتن درجه حرارت به زیر صفر درجه سانتی‌گراد و کاهش رطوبت هوا شیوع آنفلوآنزا به ناگهان زیاد می‌شود و حتی اگر بعد از چند روز وضعیت هوا بهتر شود همه‌گیری آنفلوآنزا به گسترش خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:محققان می‌گویند آئروسول aeroso- یا ذرات ریز مایع معلق در هوا که براثر عطسه و سرفه و حتی تنفس افراد در محیط پراکنده شده و حاوی ویروس آنفلوآنزا است در هوای سرد و خشک ماندگاری بیشتری دارد. وقتی هوا خشک است این ذرات، آب خود را از دست داده و کوچک‌تر می‌شوند و این کوچک شدن، آنها را در هوا پایدارتر می‌کند.
علت دیگر شیوع آنفلوآنزا در فصول سرد سال این است که تجمع انسان‌ها در فضاهای بسته و با تهویه کم، بیشتر شده و این موجب افزایش احتمال انتقال بیماری می‌شود.
محققان می‌گویند بهترین راه برای مبارزه با همه‌گیری آنفلوآنزا رعایت سه نکته مهم است:
هر سال واکسن آنفلوآنزا بزنید.
دست‌های خود را در طول روز مکررا بشویید.
موقع عطسه یا سرفه کردن آرنج خود را جلوی دهان بگیرید، نه دستتان را. به این ترتیب جلوی آرنج خود عطسه یا سرفه کنید نه در دستتان و نه در یک دستمال، بلکه جلوی آرنج.سپید
برچسب ها: زمستان ، آنفولانزا ، عطسه ، سرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: