کد خبر: ۱۴۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 13
میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخم‌ها، تقویت حس بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلول‌ها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. روی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نقش ایفا می‌کند.
شفا آنلاین:  عنصر روی بعد از آهن فراوان‌ترین عنصر در بدن است. این عنصر در فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف به‌خصوص آنزیم‌هایی که در سوخت و ساز پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها درگیر هستند دخالت دارد.     



به گزارش شفا آنلاین:میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخم‌ها، تقویت حس بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلول‌ها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. روی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نقش ایفا می‌کند. طبق تحقیقات، بیش از ۷۵ درصد از مردم جهان دچار کمبود روی هستند.


به‌طور کلی علائم و نشانه‌های زیر می‌تواند ناشی از کمبود روی در بدن باشد: ضعف سیستم ایمنی، تاخیر در بهبود زخم‌ها، ابتلای مکرر به بیماری‌های عفونی و ویروسی، جوش و آکنه، خارش و آلرژی‌های پوستی، ناتوانی جنسی در مردان، از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی، ضعف و کمبود انرژی، ریزش مو و نازک شدن تارهای مو، وجود لکه‌های سفید رنگ زیر ناخن‌ها، تاخیر در رشد کودکان و نوجوانان. بارداری، ورزش، استرس و بیماری‌های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می‌دهند. مصرف روی می‌تواند برای افرادی که این عنصر را بیش از حد مجاز وارد بدن می‌کنند عوارضی به دنبال داشته باشد. مصرف قرص زینک بدون نسخه پزشک، معضلاتی از جمله افزایش خطر خونریزی و کاهش فعالیت سیستم ایمنی را در بر خواهد داشت. همچنین مقدار بیش از حد این عنصر در بدن موجب کاهش چربی HDL و افزایش حساسیت به‌ویژه در افراد دارای بیماری‌های تنفسی می‌شود. بنابراین دوز و مدت زمان مصرف مکمل‌های حاوی روی باید توسط پزشک مشخص شود.سپید
منبع: US.Pharmacis

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: