کد خبر: ۱۴۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 12
دبیر روز سلامت اظهار کرد: گرایش مردان به رفتارهای نامناسب بهداشتی، بی‌توجهی به جستجوی خدمات پزشکی مورد نیاز و نیز عدم اشتغال به فعالیت‌های ورزشی و شرایط کاری خطرناک، زمینه ساز بروز وضعیت نامناسبی موسوم به «بحران خاموش سلامت» در حوزه سلامت مردان شده است.

شفاآنلاین>سلامت> همزمان با فرا رسیدن «هفته سلامت»، متخصصان ارولوژی سراسر کشور در اولین پنجشنبه اسفند ماه امسال که به «روز ملی سلامت مردان» اختصاص یافته، به این گروه از جامعه خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهند کرد و به معاینه وضعیت دستگاه تناسلی و ادراری آنها خواهند پرداخت.


به گزارش شفاآنلاین، دبیر روز سلامت با اشاره به این که بیش از نیمی از مرگ‌های زودرس مردان قابل پیشگیری است، گفت: با این حال همواره شاهد افزایش میزان مرگ و میر مردان هستیم که نشان از بی‌اعتنایی آنان به عوامل پیشگیرانه است.
دکتر سیدجلیل حسینی اضافه کرد: گرایش مردان به رفتارهای نامناسب بهداشتی، بی‌توجهی به جستجوی خدمات پزشکی مورد نیاز و نیز عدم اشتغال به فعالیت‌های ورزشی و شرایط کاری خطرناک، زمینه ساز بروز وضعیت نامناسبی موسوم به «بحران خاموش سلامت» در حوزه سلامت مردان شده است.
وی افزود : پرداختن به موضوع سلامت مردان از آن جهت حائز اهمیت است که از یک سو غفلت از موضوع سلامت مردان درد و رنج قابل توجه و هزینه‌های گزاف و غیرقابل اجتنابی را بوجود می‌آورد و از سوی دیگر این مفهوم علاوه بر اثرگذاری بر کیفیت زندگی مردان، تاثیر شگرفی بر اطرافیان آنها نیز خواهد گذاشت. چرا که افزایش سن امید به زندگی زنان، موجب گردیده است آنها همواره در طول حیات خود شاهد بیماری و درگذشت پدران، برادران، پسران و همسرانشان باشند.
حسینی گفت : از این رو نخستین هفته اسفند ماه در سال جاری (۵ اسفند)، مصادف با هفته سلامت مردان، «روز ملی سلامت مردان» نامگذاری شده است.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: