کد خبر: ۱۴۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 11
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:
علی اکبر سیاری گفت: وزارت بهداشت در هیچ نقطه‌ای از کشور، برنامه‌ای برای خونگیری از مردم با مراجعه به در خانه‌ها ندارد و اگر افرادی با این عنوان یا هر عنوان دیگری مانند تست قند خون به در خانه مردم مراجعه کنند، از طرف وزارت بهداشت نیستند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ ماموری از وزارت بهداشت برای خونگیری به در خانه مردم مراجعه نمی‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبر سیاری  افزود: وزارت بهداشت در هیچ نقطه‌ای از کشور، برنامه‌ای برای خونگیری از مردم با مراجعه به در خانه‌ها ندارد و اگر افرادی با این عنوان یا هر عنوان دیگری مانند تست قند خون به در خانه مردم مراجعه کنند، از طرف وزارت بهداشت نیستند.

وی گفت: برنامه وزارت بهداشت این است که از مردم می‌خواهیم، به واحدهای بهداشتی سراسر کشور مانند خانه‌های بهداشت یا مراکز بهداشتی در روستاها یا مراکز بهداشتی و مراکز و پایگاه‌های سلامت در شهرها و حاشیه شهرها مراجعه کنند و از نظر ریسک بیماری‌های غیر واگیر مورد سنجش قرار گیرند.

سیاری افزود: در این برنامه برای همه مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود و میزان خطر بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی- عروقی،‌ سرطان، سکته، فشار خون، دیابت و چاقی در افراد سنجیده می‌شود و از نظر ریسک و خطر بیماری افراد یکی از سه کارت سبز، زرد یا قرمز دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: حدود 90 درصد مردم در این برنامه کارت سبز دریافت می‌کنند و البته آموزش‌های سلامت به آنها ارائه می‌شود، پنج درصد کارت زرد یا نارنجی می‌گیرند و حدود پنج درصد نیز کارت قرمز می‌گیرند که نشانه خطر بالای بیماری غیر واگیر در آنهاست و باید دارو مصرف کنند یا تحت درمان قرار گیرند.
معاون وزیر بهداشت افزود: افرادی که به مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت مراجعه می‌کنند، در صورتی که نیاز باشد برای انجام آزمایش‌های تشخیصی به آزمایشگاه ارجاع می‌شوند یا در مرکز بهداشتی برای آنان آزمایش تشخیصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای بیش از 50 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و تا نیمه سال آ‌ینده این پرونده برای همه ایرانیان تشکیل می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: