کد خبر: ۱۴۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 08
مطالعات نشان می دهد که افرادی که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند بهتر می توانند استرس خود را مدیریت کنند.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>داشتن روابط جنسی به طور منظم می تواند شما را به شریک زندگی تان نزدیک تر کرده و روابط مستحکم تری را به شما ارزانی بدارد.

به گزارش شفا آنلاین،"هیلدا هاچرسون" استاد دانشگاه در زمینه ی زنان و زایمان از دانشگاه کلمبیا در این مقاله قصد دارد چند تا از فواید روابط جنسی را به با ما در میان بگذارد.
 
تاثیر مثبت رابطه جنسی روی سلامت بدن

تقویت سیستم ایمنی
محققان دانشگاه ویلک دریافتند که داشتن یک رابطه جنسی سالم یک و یا دوبار در طول هفته به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن تا حد بالایی کمک می کند این تا حدی است که 30 درصد از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری می کند.

تضمین سلامت قلب مردان
جالب است بدانید مردانی که در طول هفته بیشتر از دو بار رابطه جنسی سالم داشته باشند خطر حمله ها و بیماری های قلبی را در خود از بین برده اند البته این بدان معنا نیست که عصبانیت و استرس را نادیده بگیرند.

تسکین درد
قبلا هم به صورت مستقیم در مورد تسکین درد با داشتن رابطه زناشویی سالم صحبت کرده بودیم که در این بخش در ادامه آن موضوع باید اضافه کنیم که درد با ایجاد حالتی ضد استرس که با رابطه جنسی حاصل می شود تسکین می یابد.

روابط جنسی و خواب بهتر
خواب آرام بعد از روابط جنسی می تواند خود یکی از فواید روابط جنسی باشد. ترشح اندروفین در بدن شما می تواند سبب آرامش شما و خواب آرام تان باشد. همچنین در طول رابطه جنسی هورمون پرولاکتین منتشر شده و خواب راحت تری برای تان ایجاد می کند. به علاوه بخش دیگری از این هورمون در زمان خواب تولید می شود که میزان آن به کیفیت روابط جنسی شما بستگی دارید. این روند در نهایت انرژی بیشتر و بهتری به شما می دهد.

استرس کمتر از طریق رابطه جنسی
مطالعات نشان می دهد که افرادی که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند بهتر می توانند استرس خود را مدیریت کنند. به علاوه اگر این روابط بیشتر از دو بار در هفته انجام شود شرایط بهتری را تجربه خواهید کرد. دلیل این امر این است که اندروفین و اکسی توسین در طول رابطه در بدن ترشح شده و سبب ایجاد فعال شدن مراکز لذت در مغز شما می شود. در نتیجه باید گفت یکی از فواید روابط جنسی نتایج تسکین دهنده و آرامش بخش آن است.

رابطه جنسی و کاهش درد
اگر سردرد دارید شاید بهتر باشد رابطه جنسی امشب تان را عقب نیندازید چرا که این کار می تواند به بهتر شدن سردرد شما کمک می کند. هومون هایی که بعد از ارگاسم در بدن ترشح می شوند می توانند در کاهش درد و تسکین آن تاثیر مثبتی بگذارند. حتی گزارش ها حاکی از آن است که بیش از نیمی از افراد مبتلا به میگرن بعد از روابط جنسی وضعیت بهتری خواهند داشت. اندروفینی که بعد از ارگاسم ترشح می شود هنگام ترشح شبه مورفین شده و می تواند درد را از بین ببرد.

فواید رابطه زناشویی در کاهش خطر سرطان پروستات
محققان ثابت کرده‌اند مردان جوانی که بیش از 21 بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که 7-4 بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات می‌شوند.

تقویت عضلات قاعده لگن
انقباض عضلات قاعده لگن زنان هنگام برقراری روابط زناشویی احساس رضایت بیشتری به آنها می‌دهد. این انقباض‌ها برای تقویت عضلات این ناحیه و بخصوص پیشگیری از ابتلا به بی‌اختیاری ادرار موثر است.

خواب راحت
اکسی‌توسین ترشح‌شده بعد از روابط زناشویی، باعث القای خواب می‌شود. از طرفی خواب راحت، آسوده و کافی آثار بسزایی بر سلامت عمومی بدن دارد از جمله وزن مناسب و میزان سالم فشارخون.

سرماخوردگی کمتر
افرادی که روابط جنسی دارند به سطوح بالاتری از یک آنتی بادی به نام ایمونوگلوبولین در بدن شان دست یافته و می توانند بهتر در مقابل سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله ایستادگی کنند. این آنتی بادی می تواند سیستم ایمنی را در کل قویتر کرده و در مقابل بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی بدن توانایی ایستادگی بهتری می تواند داشته باشد .

جوان و شاداب ماندن
در یک مطالعه از برخی افراد خواسته شد که بنشینند و با نگاه کردن به چهره عده ای سن آن ها را حدس بزنند. نتایج مطالعات نشان داد که کسانی که به طور متوسط چهار بار در هفته رابطه جنسی دارند تا ۱۲ سال کمتر از سن خودشان به نظر می آمدند. یکی از فواید روابط جنسی ترشح هورمون هایی مثل استروژن و تستوسترون است که می تواند سبب جوانی و شادابی آن ها شود. استروژن پوست و موی شما را در وضعیت بهتری قرار خواهد داد و در مجموع ظاهر جوان تر و شاداب تری خواهید داشت.

قاعدگی آسان تر با داشتن رابطه جنسی
زمانی که یک زن به ارگاسم می رسد ترکیباتی در بدن او ترشح می شود که می تواند سبب انقباضات بیشتر رحم و خروج سریع تر خون و بافت از رحم شده و در نتیجه قاعدگی زودتر و در زمان کمتری به پایان می رسد. این اتفاق می تواند احتمال ابتلا به آندومتریوز که یک بیماری شایع رحمی است و مسبب درد لگن و روابط جنسی سخت است را کاهش دهد.

قلب سالم یکی دیگر از فواید روابط جنسی
روابط جنسی می تواند سبب سوزاندن کالری بیشتر شده و حتی گفته می شود که یک بار رابطه جنسی برابر با یک تمرین متوسط روی تردمیل است. هنگام رابطه عضلات شکم، ران و لب شما درگیر می شود که می تواند سبب عرق ریختن شما در رخت خواب شده و در نهایت قلب سالم تری به شما ارزانی می دارد.

رابطه جنسی و برابری با شادی دریافت پول
این نکته بسیار جالب است که محققان شادی و نشاط بعد از رابطه جنسی سالم را با شادی دریافت 100.000 دلار پول مقایسه و به نتیجه یکسانی رسیده اند یعنی همان قدر که رابطه جنسی خوشایند است دریافت این مقدار پول هم خوشایند است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: