کد خبر: ۱۴۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 08
احمد شجاعی روز چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مرکز تشخیصی - آزمایشگاهی کهریزک افزود: در بانک ژنتیک با دو طیف از افراد مواجه هستیم؛ مجرمان سابقه دار و مشاغل پرخطر.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت :با راه اندازی و شروع به کار بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، سازمان پزشکی قانونی تهیه فایل ژنتیکی کارکنان مشاغل پرخطر را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین، احمد شجاعی روز چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مرکز تشخیصی - آزمایشگاهی کهریزک افزود: در بانک ژنتیک با دو طیف از افراد مواجه هستیم؛ مجرمان سابقه دار و مشاغل پرخطر.

شجاعی افزود: در مورد مشاغل پرخطر، نیز سازمان پزشکی قانونی آمادگی دارد با توجه به آمار بالای بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در کشور، با تعامل و همکاری سازمان های ذینفع، اقدام به اخذ نمونه از افراد شاغل در مشاغل پرخطر کرده تا در صورت وقوع هر نوع حادثه، مشابه حادثه پلاسکو یا سقوط هواپیما و دیگر حوادث در اسرع وقت نسبت به تعیین هویت جانباختگان اقدام کند.


وی خاطر نشان کرد: برای تهیه فایل ژنتیکی مجرمان سابقه دار مصوبه های لازم دریافت و در حال حاضر حدود 10 هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و در بانک ذخیره شده است که این فعالیت منجر به کشف سریع جرایم و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی از مذاکرات انجام شده با شهرداری تهران برای اخذ نمونه های ژنتیک افراد در معرض خبر داد و گفت: پیرو مذاکرات انجام شده با شهردار تهران، مکاتبات رسمی سازمان ها در حال انجام است.
شجاعی اظهار کرد: بر اساس برآوردها در سال آینده (1396) 50 هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و وارد بانک اطلاعات هویت ژنتیک خواهد شد.

همچنین دراین دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این بازدید گفت : کار سازمان پدافند غیرعامل تشخیص و شناسایی تهدیدات زیستی است.
سردار غلامرضا جلالی افزود: پزشکی قانونی آزمایشگاه های مجهز و مرجعی دارد، ضمن آنکه بانک هویت ژنتیک را نیز تشکیل داده به همین دلیل می تواند با سازمان پدافند غیرعامل همکاری خوبی در حوزه تشخیص تهدیدات زیستی از مبدا داشته باشد.

به گفته سردار جلالی، اگر تهدیدی از سوی دشمن در حوزه های زیستی شکل گیرد باید به سهولت قابل تشخیص باشد و با ظرفیت های تشخیصی خوبی که وجود دارد می توانیم آزمایشگاه های تشخیصی را به شکل یک شبکه منسجم فعال کنیم به نحوی که فضای خالی در این زمینه وجود نداشته باشد.
دراین دیدار، تفاهم نامه همکاری سازمان پدافند غیرعامل با سازمان پزشکی قانونی به امضای رؤسای دو سازمان رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: