کد خبر: ۱۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
الهیاری اظهارکرد:صدور مجوز مراکز مشاوره توسط نظام روانشناسی در قالب تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: قانون، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را تنها مرجع ارایه مجوز به مراکز مشاوره ازدواج می داند.

به گزارش شفا آنلاین،‌ عباسعلی اللهیاری روز سه شنبه در مراسم اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با اشاره به اینکه پیش از آغاز فعالیت های سازمان نظام روانشناسی بیش از 85 درصد کسانی که کار مشاوره انجام می دادند، روانشناس یا مشاور نبودند، گفت: در حال حاضر این مجوزها به افرادی اعطا می شود که صلاحیت حرفه ای و مراحل قانونی را طی کرده اند.
الهیاری اظهارکرد:صدور مجوز مراکز مشاوره توسط نظام روانشناسی در قالب تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است.
عباسعلی اللهیاری با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از روانشناس و مشاوره افزود: اگر به نیاز مشاوره ای خانواده ها پاسخ علمی داده نشود ،ممکن است افراد به سمت عرفان های کاذب بروند که این ، خود، ناهنجاری هایی ایجاد می کند.
وی اظهار کرد: نگاه پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته و احکام خوبی تنظیم شده است از جمله مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج در قالب برنامه ششم تحت پوشش قرار می گیرد.
اللهیاری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که بسیاری از جوانان وظایف زناشویی را نمی دانند و آموزش های لازم را ندیده اند، گفت: انجام ازدواج های درست و پیشگیری از طلاق از اهداف این مراکز است.
مراسم اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده امروز سه شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم به صورت نمادین به پنج مرکز ، مجوز مشاوره ازدواج وخانواده داده شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: