کد خبر: ۱۴۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
وزیر بهداشت به نقش بسزای سلامت در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مگر می شود جامعه ای سلامت نباشد و توسعه پیدا کند؟ حتی امنیت نیز متاثر از سلامت است و در پرتو جامعه سالم، امنیت محقق می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: در آخرین نظر سنجی هایی که وزارت کشور انجام داد، سلامت و امنیت بالاترین رضایتمندی را از نگاه مردم کسب کردند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان گلستان اظهار کرد: ۳۸ سال پر حادثه را پشت سر گذاشتیم و امروز قدرتمندترین کشور منطقه هستیم.


هاشمی با بیان اینکه ایران از نظر علمی رتبه اول منطقه و ۱۶ جهان را دارد، تصریح کرد: این امر با وجود همه بد اخلاقی ها و بدرفتاری هایی که در طول سال‌های گذشته نسبت به کشور ما از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته، محقق شده است.

هاشمی افزود: به برکت حضور مردان و زنان متدین و سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین لطف خدای متعال، کشور ما در این منطقه آشوب‌زده در امنیت به سر می‌برد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه صادقانه باید اعتراف کنیم که کشور ما بهتر از این نیز می‌توانست باشد، گفت: در هر مقطعی گرفتاری‌هایی پیش آمد که ریشه آنها در غفلت بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از ما بیشتر به فکر خودمان هستیم تا به فکر دیگران، اظهار کرد: اگر خود خواهی ها، گروه گرایی‌ها و خود محوری‌ها را کنار بگذاریم، قطعا می توانیم با سرعت بیشتری کارهای به زمین مانده خود را محقق کنیم. از وظایف ذاتی حکومت‌ها در کنار امنیت، ارتقای دانش و بعد از آن خدمات است. در دیگر بخش‌ها اعم از برق، ساختمان، جاده و غیره بخش خصوصی ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت ۳۸ سال از نظر خدمات،  بیان کرد: اگر این مشکلات حل می شد، برخی از این حاشیه نشینی ها را در شهرها نداشتیم. در گذشته ۷۰ درصد جمعیت در روستاها و ۳۰ درصد در شهرها بودند، اما امروز این میزان برعکس شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مهاجرت افسار گسیخته‌ای را شاهد بودیم به طوری که ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم، گفت: اگر در حوزه رفاه اجتماعی بهتر کار کرده بودیم، بخشی از این آسیب ها که جزیی از آن حاشیه نشینی است را شاهد نبودیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در این دولت بخشی از این آرزوها در حوزه سلامت جامعه عمل پوشیده شد، اظهار کرد: رتبه ما از نظر توجه به سلامت در دنیا بالای ۱۰۰ است. هزینه ای که در این بخش می کنیم هنوز با متوسط هزینه کشورهای حول و حوش ما فاصله دارد.

وزیر بهداشت به نقش بسزای سلامت در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مگر می شود جامعه ای سلامت نباشد و توسعه پیدا کند؟ حتی امنیت نیز متاثر از سلامت است و در پرتو جامعه سالم، امنیت محقق می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اکثر تخت‌های بیمارستانی در گلستان مربوط به قبل از انقلاب است، اظهار کرد: اجرای ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در گرگان حمایت استاندار و مسئولین استان را می‌طلبد. اگر شما ساختمان این بیمارستان را بسازید، وزارت بهداشت کادر درمانی و تجهیزات آن را تکمیل می‌کند.

هاشمی اذعان کرد: دولت ثروتمند نیست ولی قدرتمند است، چون متکی به مردم است ولی از لحاظ اقتصادی شرایط خاصی داریم.

وی با اشاره به کمبود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان گفت: استان گلستان از لحاظ ضریب هوشی، وضعیت آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی در منطقه کم نظیر است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای مرکز جامع سرطان در استان سرمایه‌گذاری پیدا شده، تاکید کرد: یکی از کارهایی که باید در گلستان انجام شود، ساخت این مرکز است که امیدواریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان این موضوع را پیگیری کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: