کد خبر: ۱۴۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
با توجه به این که به سمت جامعه مدرن حرکت می‌کنیم استفاده از ابزارهای الکترونیک برای انجام امور یک ضرورت محسوب می‌شود و می توان گفت جامعه پزشکی بیش از سایر گروهها به این ابزار دسترسی دارد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک موجب کاهش وقت و افزایش مشارکت پزشکان می‌شود، گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک نیازمند سرشماری دقیق از جامعه پزشکی وتایید صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها است.

به گزارش شفا آنلاین،فرزاد فرقان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی حقوق و دستمزد کارکنان در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار داشت: با توجه به این که به سمت جامعه مدرن حرکت می‌کنیم استفاده از ابزارهای الکترونیک برای انجام امور یک ضرورت محسوب می‌شود و می توان گفت جامعه پزشکی بیش از سایر گروهها به این ابزار دسترسی دارد.

وی افزود : بهتر است جامعه پزشکی سرآغاز برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک باشد تا سایر گروههای جامعه نیز از ابزارهای الکترونیک برای انجام امور خود استفاده کنند.

فرقان تصریح کرد : باید زمینه سازی‌های لازم برای انجام انتخابات الکترونیک فراهم شود و طبق مصوبه شورای عالی نیز پزشکان برای کار در هر نقطه ای چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی  نیازمند تایید صلاحیت حرفه ای خود هستند.

وی با بیان این که برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک علاوه بر افزایش مشارکت جامعه پزشکی سبب کاهش وقت و انرژی می شود ادامه داد : برای این که انتخابات بصورت سالم و الکترونیک برگزار شود باید امنیت آن همه جانبه حفظ شود و لازمه این کار صدورکارت هوشمند برای پزشکان است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با ا شاره به این که برای افزایش امنیت در انتخابات نیازمند یک بازه زمانی طولانی هستیم گفت: برای این کار لازم است تا سازمان نظام پزشکی اقدام به صدور کارت هوشمند ، نام کاربری و رمز نماید تا هر پزشک یک هویت مشخص و تایید شده از سوی سازمان نظام پزشکی برای حضور در انتخابات داشته باشد.

وی با تاکید بر این که تمام پزشکان شاغل در هر دوبخش دولتی و خصوصی ملزم به پرداخت حق عضویت هستند ،اظهار داشت : برای حضور در انتخابات آن هم بصورت الکترونیک لازم است تا سرشماری دقیقی از جامعه پزشکی داشته باشیم و بدون داشتن اطلاعات آماری نمی توان یک انتخابات سالم و بدون نقص برگزار کرد.

فرقان با اشاره به این که صلاحیت حرفه ای هر پزشک فارغ التحصیل باید توسط نظام پزشکی تایید شود خاطرنشان کرد : تایید صلاحیت حرفه ای منوط به پرداخت حق عضویت است و نباید کسانی که سال ها از دادن حق عضویت خود امتناع کرده اند در انتخابات شرکت کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
انتخابات یعنی اعتبار و اعتبار هم یعنی به نوعی بوجود آوردن مصونیت.اصولاً بوجود آوردن شور و شوق در انتخابات ، بی زحمت نیست و باید تمهیداتی برای نیل به آن قائل شد.
به نظر بنده باید سختگیری ها تا جای ممکن کم شود و به خاطر مسائل جزیی، پزشکان را از حضور در این کار منع نشوند.
بهتر است مشوق های لازم در مورد حضور در انتخابات الکترونیک داده شود و در حین رای دهی هم بتوان پروفایل پزشکان را بروز رسانی کرد.بین پزشک رای دهنده و کسی که رای می دهد، باید فرقی باشد.
به نظر باید بزرگان خوشنام پزشکی در این انتخابات شرکت کنند و تا جای ممکن کسی از فیلتر رد صلاحیت رد نشود !
باید همه طیفی بیایند و اگر چنین نشود، به یقین دیگر آن شور و شوق نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: