کد خبر: ۱۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
وقتی گردشگران خارجی برای درمان به ایران می آیند با پراکندگی خدمات مواجه می شوند؛ بنابراین این حوزه باید متولی مشخص و ثابتی داشته باشد.

شفا آنلاین:دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی با اشاره به پراکندگی خدمات در سلامت،‌ گفت: توسعه گردشگری سلامت نیازمند مدیریت یکپارچه است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد علی ملایی، روز یکشنبه در نشست خبری دومین این کنگره افزود: وقتی گردشگران خارجی برای درمان به ایران می آیند با پراکندگی خدمات مواجه می شوند؛ بنابراین این حوزه باید متولی مشخص و ثابتی داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های ایران در حوزه گردشگری سلامت،‌ گفت:‌ ایران می تواند جزو سه کشور مطرح در حوزه گردشکری سلامت در میان کشورهای اسلامی باشد.
ملایی یکی از مشکلات ایران در این حوزه را به روز نبودن خدمات سلامت عنوان کرد و افزود: باید در این حوزه سرمایه گذاری شود.
وی ، ظرفیت کشور را در حوزه گردشگری سلامت ، خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: بهره گیری از این ظرفیت به میزانی است که می توان ایران را از فروش نفت بی نیاز کند.

**درمان سه هزار بیمار خارجی در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران
حمید چوبینه، مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال احمر هم در این نشست ، سابقه 10 ساله مجتمع دارویی درمانی هلال احمر در درمان بیماران خارجی را یاد آور شد و گفت: این فعالیت ر با ایجاد سامانه گردشگری سلامت (تورسیم درمانی) در هلال احمر رنگ و بوی جدی تر گرفته است.
وی اظهار کرد: هلال احمر به عنوان بخش غیر دولتی در حوزه گردشگری فعالیت مطلوبی داشته است؛ ضمن اینکه مهیا کردن زمینه های ورود بخش خصوصی به گردشگری سلامت به بهبود اقتصاد کشور منجر می شود.
وی به درمان سه هزار بیمار خارجی در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران اشاره کرد و افزود: بخشی از درمان ها مانند چشم پزشکی و درمان ناباروری را در این مجتمع انجام می دهیم و آن دسته ازبیماران خارجی که نیازهای دیگر درمانی دارند هم به بیمارستان های مطرح معرفی می شوند.
دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی پنجم تا هفتم اسفندماه با با حضور 50کشور اسلامی و چهار کشور غیر اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.
برچسب ها: درمان ، سلامت ، گردشگری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: