کد خبر: ۱۴۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
محققان برآورد کرده‌اند که مصرف این دارو‌های ضد‌التهابی غیر‌استروئیدی (NSAID)، به بهبودی در تنها یکی از هر شش نفر منجر می‌شوند.
شفا آنلاین:بر اساس یک بررسی تازه، مسکن‌هایی مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن به اغلب افراد مبتلا به کمردرد کمک نمی‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان برآورد کرده‌اند که مصرف این دارو‌های ضد‌التهابی غیر‌استروئیدی (NSAID)، به بهبودی در تنها یکی از هر شش نفر منجر می‌شوند. همچنین تحقیقات قبلی نشان دادند که استفاده از مسکن رایج دیگری یعنی استامینوفن نیز خیلی مفید نیست. این یافته‌ها آشکار می‌کند که مسکن‌های بدون نسخه حقیقتاٌ کمردرد را حداقل در کوتاه‌مدت تسکین نمی‌دهند و برخی از آنها ممکن است خطر مشکلات گوارشی را بالا ببرند.

محققان از موسسه سلامت جهانی جورج در سیدنی استرالیا می‌گویند، راهکار‌های موثر‌تر و ایمن‌تری برای مدیریت درد پشت وجود دارند. درد کمر و گردن، شایع‌ترین علل درد در سراسر جهان هستند. آنها برای این بررسی، ۳۵ مطالعه درباره مصرف این دارو‌ها برای درمان کمردرد را ارزیابی کردند.
این مطالعات که حدود شش هزار نفر را بررسی کرده بودند، نشان دادند که مسکن‌های رایج فقط تاثیر اندکی بر بهبود درد و عملکرد دارند. همچنین پژوهشگران دریافتند شرکت‌کنندگانی که این دارو‌ها را استفاده می‌کردند، 5/2 درصد بیشتر در مقایسه با افراد مصرف‌کننده دارو‌نماهای غیر‌فعال، در معرض عوارض جانبی گوارشی قرار داشتند.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: