کد خبر: ۱۴۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
. این بیماری نادر، هیج درمانی ندارد. آسم یکی از شایع‌ترین نشانه‌های این سندرم است اما نشانه‌های این سندرم می‌توانند متفاوت باشند. در این سندرم، 3 مرحله وجود دارد و هر کدام با علائم و نشانه‌های خاص خود مشخص می‌شوند.
       

شفا آنلاین:سندرم چرچ-اشتراوس (Churg-Strauss syndrome) ، یک اختلال التهابی رگ‌های خونی است که می‌تواند جریان خون را به اندام‌های حیاتی و بافت‌ها کاهش دهد.


به گزارش شفا آنلاین:این بیماری نادر، هیج درمانی ندارد. آسم یکی از شایع‌ترین نشانه‌های این سندرم است اما نشانه‌های این سندرم می‌توانند متفاوت باشند. در این سندرم، 3 مرحله وجود دارد و هر کدام با علائم و نشانه‌های خاص خود مشخص می‌شوند. مرحله آلرژی توسط تعدادی از واکنش‌های آلرژیک مشخص می‌شود. آسم اولین علامت این سندرم است. در افراد مبتلا به این سندرم که آسم نیز دارند، علائم معمولا شدیدتر می‌شود و ممکن است نیاز به استروئید برای کنترل علائم داشته باشیم.


این عارضه بر لایه مخاطی بینی اثر می‌گذارد و باعث آبریزش بینی، عطسه کردن و خارش می‌شود. اغلب افراد مبتلا به سندرم چرچ-اشتراوس، دچار نوروپاتی محیطی هستند که باعث بی‌حسی یا درد دست‌ها و پاها می‌شود. مرحله بعدی بیماری، مرحله ائوزینوفیلیک است. در این مرحله به‌طور غیرطبیعی تعداد زیادی از ائوزینوفیل‌ها در خون و در بافت‌ها یافت می‌شوند و می‌تواند به آنها آسیب جدی وارد کند.

علائم افزایش ائوزینوفیل بستگی به محل اثرگذاری دارد. غالبا، ریه و مری و معده را درگیر می‌کند. افزایش ائوزینوفیل می‌تواند نشان‌دهنده آلرژی باشد و به معنای توسعه و رشد سندرم چرچ-اشتراوس نیست. به‌طور کلی، علائم این مرحله شامل تب، کاهش وزن، آسم، خستگی، تعریق شبانه، سرفه، درد شکم، خونریزی دستگاه گوارش است. افرادی ممکن است علائم افزایش ائوزینوفیل و علائم واسکولیت سیستمیک (سومین مرحله سندرم چرگ اشتراوس) را با هم داشته باشند. واسکولیت یا مرحله سوم، عبارت است از التهاب شدید عروق. باریک شدن عروق خونی موجب کاهش جریان خون به اندام‌های مهم و بافت‌ها می‌شود. در این مرحله براساس آنکه کدام اعضا درگیر شده باشند، علائم مختلف است.سپید
منبع:PRNewswire

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
دخترم بنا به تشخيص پزشك مشكوك به بيماريه چرچ استروس مي باشدطي آزمايشات انجام شده و علائمي كه دارد 90%تشخيص به نفع چرچ است اما متاسفانه براي كنترل يا درمان موقت هيچ راه حلي را بيان نكرده اند.از شما تقاضا دارم راهنمايي كنيد بايد چيكار كنم.شانا از بندرعباس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: