کد خبر: ۱۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
دبیر سیاست‌گذاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت:
شفاآنلاین :دبیر سیاست‌گذاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با بیان اینکه ایران رتبه نخست ظرفیت پزشکی در جهان را دارد اظهار کرد: معرفی این ظرفیت‌ها به کشورهای همسایه علاوه حفظ و ارتقاء اعتبار علمی کشور موجب افزایش توریسم درمانی می‌شود.
دکترمحمد مهدی قیامت درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: این گردهمایی علمی از مورخ 5تا 7اسفند در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با همکاری تمام نهادهای کشوری از جمله وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، شهرداری تهران، شورای شهر و استانداری و... برگزار می‌شود.

 سخنگوی دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت در ادامه تصریح کرد: تا کنون 57کشور اسلامی برای حضور در کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند که این افراد از برجسته ترین شخصیت های علمی از جمله روسای جمهور، وزاری بهداشت، معاونان وزاری بهداشت، و... هستند.

قیامت ساماندهی وضعیت ارتباط سلامت ایران با کشورهای اطراف را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره دانست و یادآور شد: در این کنگره کشورهای اسلامی همسایه با ظرفیت های علمی و پزشکی ایران بیشتر آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های پزشکی کشور ما در دنیا مشابه ندارد، عنوان کرد: ترکیه به لحاظ امکانات از شرایط خوبی برخوردار است اما از نظر ظرفیت های پزشکی هنوز از ایران پیشی نگرفته است.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران افزود: دوبی نیز دراین راستا تلاش های بسیاری انجام داده اما به دلیل برخوردار نبودن از ظرفیت های مناسب پزشکی تاکنون به موفقیت های خوبی دست پیدا نکرده است.

دبیر سیاست‌گذاری و سخنگوی دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: کشور ما در حوزه های مختلف پزشکی مانند زنان، ارتوپدی، قلب و عروق، پیوند، دندانپزشکی، تولید دارو و... از ظرفیت های پزشکی مناسبی برخوردار است اما متاسفانه این توانایی ها به خوبی به سایر کشورها معرفی نشده است.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های پزشکی کشور به سایر کشورها محسوب می‌شود که این امر علاوه بر افزایش اعتبار ایران به ارتقا توریسم درمانی نیز کمک می‌کند.

دبیر سیاست گذاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت خاطر نشان کرد : متاسفانه توریسم درمانی فرصتی را برای برخی دلالان ایجاد کرده که علیرغم دریافت هزینه های کلان از گردشگران ، آنها را به مراجع غیر مرتبط معرفی می کنند که امید است با برگزاری این کنگره و آشنایی کشورهای همسایه از ظرفیت های پزشکی ایران این امر در کشور مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است در این کنگره با برگزاری میزگردها و پانل‌های مختلف بتوان ظرفیت‌های پزشکی کشور را به سایر کشورهای معرفی کرد.

قیامت خاطرنشان کرد: پزشکان و اساتید کشور نیز می‌توانند با ثبت نام در این کنگره حضور داشته باشند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: