کد خبر: ۱۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
بر اساس این مطالعه، در واقع بستری در بیمارستان برای حملات قلبی، درد قفسه سینه و سکته مغزی در روز وقوع طوفان کاهش می‌یابد؛ احتمالا به این علت که مردم نمی‌تواند به دنبال مراقبت از منزل خارج شوند.
شفا آنلاین:تحقیقات جدید نشان‌دهنده افزایش شدید بستری شدن در بیمارستان به دلیل مشکلات قلبی، دو روز پس از کولاک و برف‌های شدید است.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس این مطالعه، در واقع بستری در بیمارستان برای حملات قلبی، درد قفسه سینه و سکته مغزی در روز وقوع طوفان کاهش می‌یابد؛ احتمالا به این علت که مردم نمی‌تواند به دنبال مراقبت از منزل خارج شوند. اما دوباره ظرف ۴۸ ساعت این میزان بالا می‌رود.
محققان می‌گویند، دلایل این روند مشخص نیست. به گفته جنیفر باب، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد: «شاید با ممنوعیت رفت‌وآمدهای اضطراری در هنگام کولاک‌های بزرگ، افراد تنها رفتن به بیمارستان را به تاخیر می‌اندازند.» دو روز بعد از طوفان، بستری در بیمارستان برای بیماری‌های مرتبط با قلب، 23 درصد بیشتر می‌شود.
این مطالعه، اهمیت رابطه حقیقی بین کولاک و بیماری‌های قلبی را برجسته می‌سازد. پژوهش آنان در دوره‌ای از زمان انجام شد که شهر بوستون با تعدادی از شدیدترین طوفان‌های زمستانی خود مواجه بود. اطلاعات آنها از بیش از 433 هزار بزرگسال در چهار بیمارستان بزرگ بوستون در طول ماه‌های نوامبر تا آوریل سال‌های 2010 تا 2015 دریافت شده بود.
این گروه تحقیقاتی علاوه بر حوادث قلبی، عارضه‌های مربوط به آب‌وهوای سرد مانند سرمازدگی، زمین خوردن و صدمات رخ‌داده در روز بارش برف و شش روز پس از آن را مورد مطالعه قرار دادند. بستری‌های مرتبط با آب‌وهوای سرد در روزهای بارش برف، 4 درصد در مقایسه با روزهای بدون بارش برف افزایش یافته و تا مدت پنج روز پس از آن نیز بالا باقی مانده بود.
زمین خوردن طی شش روز بعد از بارش برف، به طور متوسط 18 درصد افزایش یافته بود.سپید
منبع: HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: