کد خبر: ۱۴۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 01
دکترباقرلاریجانی روز چهارشنبه درهجدهمین جشنواره ابن سینا افزود: تربیت پزشکان خانواده از حدود 2 سال پیش آغاز شده و این روند ادامه خواهد یافت تا خدمات مطلوب به مردم ارایه شود.

شفا آنلاین:معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارایه آموزش مجازی به پزشکان خانواده اشاره کرد و گفت: آموزش مجازی حدود 12 هزار پزشک خانواده به زودی صورت می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکترباقرلاریجانی روز چهارشنبه درهجدهمین جشنواره ابن سینا افزود: تربیت پزشکان خانواده از حدود 2 سال پیش آغاز شده و این روند ادامه خواهد یافت تا خدمات مطلوب به مردم ارایه شود.
وی برلزوم توسعه ارتباطات بین المللی در حوزه آموزش پرشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از سیاست های وزارت بهداشت در حوزه آموزش پزشکی است که این کار باید با رعایت اصول و چهارچوب انجام گیرد.
لاریجانی ادامه داد که ما باید با داشتن راهبردهای مشخص و برنامه ریزی مناسب، بتوانیم نقش مرجعیت علمی در منطقه و دنیا را ایفا کنیم.

** توسعه کشور در آموزش پزشکی کشور هدفمند شد
وی به تدوین مصوبه سیاستها و ضوابط اجرای آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: توسعه کشور در آموزش پزشکی برای اولین بار با تدوین این مصوبه، هدفمند شده است.
معاون وزیر بهداشت گفت که این مصوبه می تواند آموزش عالی ما را به انتظام بسیار خوبی بکشاند که در آینده شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم بود.
لاریجانی با اشاره به اینکه در سه دهه گذشته کشور در آموزش پزشکی رشد خوبی داشته است، گفت: درحال حاضر توجه ما به توسعه هدفمند در این زمینه است و در صدد ساماندهی و ارتقا کیفی در آموزش پزشکی هستیم.
وی ادامه داد که ایران تقریبا همه رشته های تخصصی پزشکی را در خود جای داده است و دانشگاه های علوم پزشکی در حال تربیت نیروهای متخصص در این حوزه هستند.
وی به پیشرفت های کشور در عرصه خدمات در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: هزار بیمارستان در اقصی نقاط کشور مشغول ارائه خدمات درمانی هستند که بخشی از این خدمات در سال های گذشته در برخی مراکز کشور یا در خارج از کشور ارائه می شد.پیوند مغز استخوان از جمله خدماتی است که در حال حاضر در کشور ارایه می شود.
هجدهمین جشنواره ابن سینا با حضور جمعی از مسئولان و محققان و پژوهشگران امروز ( 13 بهمن ماه) در سالن همایش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده است.
برچسب ها: پزشک ، مجازی ، جشنواره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: