کد خبر: ۱۴۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 30
خطای پزشکی و پرستاری همیشه وجود دارد اما باید دید برای کاهش آن چه برنامه‌ای داریم.

شفا آنلاین>سلامت>نماینده مجلس گفت: پرستاران وظیفه دارند که تاریخچه بیمار را بگیرند، اگر گزارش پرستاری به طور جدی مد نظر قرار بگیرد، خطای پزشکی کاهش خواهد یافت، تا زمانی که پرستاران به عنوان همکاران تیم در نظر گرفته نشوند اشکالات پزشکی پیش می‌آید.

به گزارش شفا آنلاین، عابدی نماینده مجلس شورای اسلامی در جشن روز پرستار که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، گفت: خطای پزشکی و پرستاری همیشه وجود دارد اما باید دید برای کاهش آن چه برنامه‌ای داریم. در موردی که اعلام شد پزشک دست چپ و راست بیمار را اشتباه تشخیص داده و عمل اشتباهی صورت گرفته باید گفت مورد بیمار خصوصی پزشک بوده و با این وجود این خطا رخ داده است.

وی افزود: پرستاران همیشه باید از بیمار تاریخچه بگیرند در این مورد هم اگر پزشک تاریخچه بیمار را می‌خواند متوجه می‌شد به همین دلیل گزارش پرستاری باید به طور جدی مد نظر قرار بگیرد و تا زمانی که پرستاران را به عنوان همکاران تیم در نظر نگیریم شاهد بروز چنین اشکالاتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما باید این قضیه را باور کنیم که یک تیم هستیم نه علیه یکدیگر همچنین بنده متاسفم که بعضی از پرستاران و پزشکان همیشه ابتدا بعد مالی طرح تحول سلامت را می‌بینند، فشار کار پرستاران در طرح تحول افزایش یافته اما دلیل می‌شود که مشکلاتی که برای ما بوجود آمده کل طرح را زیر سئوال ببریم.

عابدی گفت: ما معتقد نیستیم طرح تحول خلاف قانون است زیرا چنین حرفی توهین به کمیسیون بهداشت و درمان است. در این صورت یعنی کمیسیون بهداشت سکوت کرده.

وی گفت: در طرح تحول بسیاری از قوانین از جمله پزشک خانواده سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک جدی گرفته نشد اما در عوض بیمه همگانی و کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم را شاهد بودیم.

وی افزود: قول داده شده که به نقاط ضعف و غفلت شده طرح تحول توجه شود. بنده شنیده‌ام که نحوه پرداخت در حال اصلاح است. کمیسیون بهداشت نسبت به سلامت پرستاران و حیف و میل بیت‌المال بی‌تفاوت نخواهد بود و عملکرد وزارت بهداشت را رصد خواهیم کرد تا هرکجا حمایت و اصلاح نیاز باشد انجام شود.

وی در ادامه گفت: ما نسبت به مسائل پرستاران و طرح تحول بی‌تفاوت نخواهیم بود، بحث تعرفه خدمات پرستاری در حال پیگیری است و انشاالله سال آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت همچنین در جلساتی که داشتیم دولت خود را مکلف دانسته که مشکلات پرستاری را حل نماید.

عابدی گفت: فشار کار و کمبود پرستار به طور جدی پیگیری می‌شود و خدمات پرستاری تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: