کد خبر: ۱۴۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 30
دریافت مالیات‌های سنگین از داروخانه‌ها برای ما به یک معضل تبدیل شده است که این موضوع ناشی از مکانیسم غلط دریافت مالیات از داروخانه‌ها است.

شفا آنلای>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با انتقاد از عملکرد بیمه‌ سلامت گفت: بیمه سلامت حتی پاسخ نامه‌های انجمن را نمی‌دهد و تا کنون هیچ تلاشی برای پرداخت بدهی‌های خود انجام نداده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد باقر ضیا، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: دریافت مالیات‌های سنگین از داروخانه‌ها برای ما به یک معضل تبدیل شده است که این موضوع ناشی از مکانیسم غلط دریافت مالیات از داروخانه‌ها است.

وی با بیان این موضوع که انجمن داروسازان مخالف پرداخت مالیات نیست افزود: داروخانه‌ها تنها واحد تجاری هستند که مالیات خود را به صورت شفاف پرداخت می‌کنند و ارسال فاکتورهای خرید داروخانه ها توسط شرکت‌های پخش دارو به اداره مالیات علت این شفافیت است.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ‌گاه افزایش مالیات داروخانه‌ها متناسب با درآمد آن‌ها نبوده است و مالیات داروخانه‌ها نسبت به مشاغل همسان سنگین تر است که بنا بر تحقیقات انجام شده چهل درصد از داروخانه‌های سطح کشور توجیه اقتصادی ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران بیان کرد: هم‌اکنون با توجه به بدهی های سنگینی که بیمه‌ها به داروخانه‌ها دارند به‌نوعی داروخانه‌ها در حال ارائه خدمات رایگان به بیمه‌ها هستند و ظلم مضاعفی به داروخانه‌ها وارد می‌شود که در نهایت ضرر آن را مردم خواهند داد.

مسئول کارگروه بیمه انجمن داروسازان ایران گفت: ما از رفتار مسئولان این بیمه بسیار ناراضی هستیم حتی جواب نامه‌های ما را نمی‌دهند کما اینکه از بیمه تأمین اجتماعی نیز دل خوشی نداریم ولی حداقل در بیمه تأمین اجتماعی شاهد تلاش آنها برای کمتر کردن بدهی آن‌ها هستیم که نمونه آن بحث قرارداد سومی بود که با بانک رفاه منعقد شد که متاسفانه در این خصوص هم ما نتیجه‌ای دریافت نشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: