کد خبر: ۱۴۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 30
در اهمیت حرفه پرستاری بحثی نیست و همه این موضوع را پذیرفته‌اند که عبادت بجز خدمت به خلق نیست؛ مسئولین هم وظایفی دارند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های آنها که در سال 86 به تصویب رسید اجرایی نشد که ما در قانون ششم اجرای این موضوع را تکلیف کردیم که باید در قالب بودجه و اعتبارات مورد نیاز تصویب شود و قول می‌دهیم اجرای این را عملی خواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین، نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم جشن روز پرستار گفت: ایران امروز در سوگ آتش‌نشانان بوده است به همین دلیل تعدادی از نمایندگان مجلس در مراسم تشییع حضور پیدا کردند. ما بعد از بررسی در یک هفته در ماموریتی که به عهده کمیسیون ما گذاشته شده بود گزارش رسمی را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: بنده شرمنده هستم که اعلام کنم آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند به این علت که بی‌مبالاتی و قانون‌گریزی تعدادی از هموطنان باعث این موضوع شد، بنده مسئولیت این سخن را بر عهده می‌گیرم.

نوبخت گفت: همچنین سهل‌انگاری عده‌ای از مسئولین در اجرای قانون در این اتفاق موثر بود و می‌توان گفت سهل‌انگاری مسئولین و بی‌مبالاتی عده‌ای مردم دست به دست هم داد و این موضوع ناگوار اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ما باید آموزش‌ها را بیش از این بیاموزیم زیرا اجرای قانون شرط اصلی حیات جامعه است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در اهمیت حرفه پرستاری بحثی نیست و همه این موضوع را پذیرفته‌اند که عبادت بجز خدمت به خلق نیست؛ مسئولین هم وظایفی دارند. دکتر عابدی و دکتر پزشکیان به طور اخص در جهت رفع آلام شما پرستاران دغدغه دارند

ما در برنامه ششم در کمیسیون بهداشت و تلفیق در قانون اجرای بهره‌وری کارکنان سلامت موضوعات پرستاران را دنبال می‌کنیم.

نوبخت گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های آنها که در سال 86 به تصویب رسید اجرایی نشد که ما در قانون ششم اجرای این موضوع را تکلیف کردیم که باید در قالب بودجه و اعتبارات مورد نیاز تصویب شود و قول می‌دهیم اجرای این را عملی خواهیم کرد.

نوبخت گفت: اینکه دکتر آدابی گفتند در شورای عالی حقوق و دستمزد کارانه پزشکان تا سقف 60 میلیون تصویب شده باید بگویم بنده نمی‌خواهم از این موضوع دفاع کنم اما این موضوع را از یکی از اعضای شورای عالی پیگیری کردم ایشان گفتند کار ما مانند روحانی است که به روستایی رفت و دید مردم برای وضو از روی کفش مسح پا می‌کشند و برای اینکه این موضوع را بشکند ابتدا اجازه داد تا از روی جوراب مسح پا بکشند، ما این را تصویب کردیم و امیدواریم نفرات بعدی وضعیت را بهتر کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: