کد خبر: ۱۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 31
حمله قلبی یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. این عوامل که کمتر از آن‌ها شنیده‌اید، می‌توانند خطر حمله قلبی را بالا ببرند.

شفا آنلاین:کمبود خواب: اگر خواب کافی نداشته باشید، احساس خستگی و بداخلاقی خواهید کرد و حتی خطر حمله قلبی در شما افزایش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید در یکی از تحقیق‌ها محققان دریافتند افرادی که معمولا در طول شب کمتر از 6 ساعت می‌خوابند در مقایسه با افرادی که 6 تا 8 ساعت می‌خوابند دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند. کمبود خواب فشارخون را افزایش می‌دهد و منجر به التهاب می‌شود و هم افزایش فشارخون و هم التهاب برای سلامتی قلب خوب نیست.

سردردهای میگرنی: افرادی که سردردهای میگرنی دارند در مقایسه با افرادی که چنین مشکلی را ندارند بیشتر در معرض حمله قلبی هستند. و سردردهایی که شامل پیش حمله‌هایی (اورا) همچون صداها یا احساس‌های عجیبی هستند ظاهرا پیوند قوی‌تری با مشکلات قلبی دارند.

آب‌وهوای سرد: آب‌وهوای سرد یک شوک برای سیستم بدن است. هوای سرد زمستان باعث می‌شود که شریان‌ها تنگ شوند و درنتیجه امکان رسیدن خون به قلب سخت‌تر می‌شود. علاوه بر این، در چنین هوایی قلب شما باید برای گرم نگه‌داشتن بدن سخت‌تر کار کند. اگر نگران رخ دادن مشکل قلبی در هوای سرد زمستان هستید، توصیه می‌شود که برای رفتن به بیرون از خانه لباس‌های گرم بپوشید و فعالیت‌های فیزیکی سنگین همچون پارو کردن برف را محدود کنید.
آلودگی هوا: حمله‌های قلبی در زمان‌هایی شایع‌تر هستند که سطوح آلودگی هوا بالا است. افرادی که به‌طور منظم هوای آلوده را تنفس می‌کنند بیشتر در معرض مسدود شدن شریان‌ها و بیماری قلبی هستند. علاوه بر این، انتظار در ترافیک نیز می‌تواند خطرناک باشید، چون در این وضعیت علاوه بر دود ماشین‌ها فرد از ترافیک نیز خشمگین است.
یک وعده غذایی سنگین: وقتی‌که در یک وعده غذایی سنگین مصرف می‌کنید، سطوح هورمون استرس نوراپی‌نفرین بالاتر می‌رود. چنین چیزی فشارخون و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به حمله‌های قلبی در بعضی از افراد شود. علاوه بر این، وعده‌های غذایی پرچرب می‌توانند باعث افزایش ناگهان نوعی از چربی در خون شوند که ممکن است به‌طور موقت باعث آسیب به بعضی از رگ‌های خونی شوند.
هیجان‌های قوی، مثبت یا منفی: خشم، غم و استرس از عوامل مرسوم مشکلات قلبی هستند، اما رویدادهای شادی‌آور نیز می‌توانند گاهی از اوقات منجر به حمله قلبی شوند. علاوه بر این، هیجان‌هایی که ناشی از شگفتی یک جشن تولد، عروسی یا تولد یک نوه هستند نیز می‌توانند گاهی از اوقات باعث حمله قلبی شوند.
اعمال فشار یا نیروی ناگهانی و شدید: انجام تمرین‌های بیش‌ازحد برای تناسب‌اندام می‌تواند خطرناک باشد. حدود 6 درصد از حمله‌های قلبی به دلیل تمرین‌های فیزیکی بسیار شدید رخ می‌دهند. ورزش یک شیوه خوب برای تسکین استرس است، اما نباید در انجام تمرین‌های بدنی زیاده‌روی کنید، مخصوصا زمانی که خشمگین هستید.
سرماخوردگی یا آنفلوآنزا: زمانی که سیستم ایمنی بدن یک میکروب را دفع می‌کند التهابی در بدن به وجود می‌آید که می‌تواند به قلب و شریان‌های شما آسیب برساند. افراد مبتلابه عفونت‌های تنفسی دو برابر بیشتر در معرض یک حمله قلبی هستند. اما پس از چند هفته که عفونت بدن به‌طور کامل برطرف شد، خطر حمله قلبی به حالت طبیعی برمی‌گردد. علاوه بر این، در زمان‌هایی از سال که ابتلا به آنفلوآنزا شایع‌تر است، میزان حمله‌های قلبی نیز بیشتر است و همین می‌تواند دلیل خوبی برای استفاده از واکسن آنفلوانزا باشد.
آسم: اگر مبتلابه این بیماری ریوی باشید، احتمال وقوع حمله قلبی در شما تا 70 درصد افزایش می‌یابد. حتی اگر از یک افشانه یا اسپری تنفسی استفاده کنید، بازهم خطر وقوع حمله قلبی در شما بیشتر از حد طبیعی است. علاوه بر این، به دلیل آسم خود ممکن است تنگ‌نفس را نادیده بگیرید، درحالی‌که تنگ‌نفس می‌تواند یکی از نشانه‌های حمله قلبی باشد.
بر خاستن از خواب هنگام صبح: در هنگام صبح حمله‌های قلبی مرسوم‌تر هستند. در هنگام صبح مغز شما بدنتان را غرق در هورمون‌ها می‌کند تا از خواب برخیزید و همین امر استرس یا فشار زیادی روی قلب شما وارد می‌کند. علاوه بر این، پس از یک خواب طولانی بدن شما دچار کمبود آب می‌شود که همین امر کار کردن قلب را سخت‌تر می‌سازد.
بلایای طبیعی یا انسانی: تحقیقات نشان می‌دهند که پس از بلایای بزرگی همچون زلزله یا حمله‌های تروریستی میزان حمله‌های قلبی افزایش می‌یابد. حمله‌های قلبی ممکن است فورا پس‌ازاین حمله‌ها اتفاق نیفتند بلکه تا چند سال بعدازاین بلایا احتمال رخ دادن حمله‌های قلبی بالا است. گاهی از اوقات برای جلوگیری از چنین موقعیت‌هایی نمی‌توان کاری انجام داد، اما برای مدیریت استرس پس‌ازاین بلایا می‌توان کارهایی همچون استراحت و تمرین کافی را انجام داد.
آمیزش جنسی: به‌مانند دیگر فعالیت‌های بدنی فعالیت جنسی نیز با افزایش خطر حمله قلبی در ارتباط است. اما زمانی که از سلامتی خوب برخوردار هستید، درصد حمله قلبی ناشی از فعالیت جنسی بسیار کم است. برای اکثر افراد آمیزش جنسی می‌تواند و باید یک بخش مهم سلامتی از زندگی باشد.
تماشاگران ورزشی: شرکت در مسابقات ورزشی و تماشای مسابقات ورزشی می‌تواند باعث حمله قلبی شود. در سال 2006 که جام جهانی فوتبال در آلمان برگزار شد، میزان حمله‌های قلبی در آلمان افزایش یافت. همچنین پس از سال 1980 که تیم لس‌آنجلس در مسابقات فوتبال آمریکایی شکست خورد میزان حمله‌های قلبی مرگبار افزایش یافت، اما پس از لیگ سال 1984 که تیم لس‌آنجلس فاتح مسابقات شد میزان حمله‌های قلبی مرگبار کاهش یافت.
الکل: نوشیدن بیش‌ازحد مشروبات الکلی اثرات منفی بر قلب می‌گذارد. باگذشت زمان الکل فشارخون را افزایش داده، میزان نوعی از کلسترول بد را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش وزن می‌شود که تمام این‌ها به قلب آسیب می‌رسانند. علاوه بر این نوشیدن مشروبات الکلی زیاد در یک‌شب می‌تواند خطر حمله قلبی در هفته آتی را افزایش دهد.
قهوه: به‌مانند الکل قهوه نیز دارای مزیت‌ها و ضررهایی است. کافئین برای مدت کوتاهی فشارخون شما را بالا می‌برد که همین امر از عوامل حمله قلبی است، مخصوصا اگر به‌طور منظم قهوه ننوشید یا در معرض دیگر عوامل خطرزا باشید. اما درمجموع قهوه برای سلامتی قلب خوب است، اما افرادی که روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه می‌خورند پلاک‌های مسدودکننده کمتری در شریان‌های خود دارند.سپید
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: