کد خبر: ۱۴۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 30
شفاآنلاین :امدادگران اورژانس تهران در ماموریتی ویژه مرد جوانی که دچار ایست قلبی شده وجان باخته بود؛را شش دقیقه پس از مرگ اش به زندگی بازگرداندند.
به گزارش شفاآنلاین،مرد جوان 32 ساله هنگامی که در کنار خانواده‌اش نشسته بود ناگهان دچار حمله قلبی شد.

اعضای خانواده‌ او نیزبا دیدن این صحنه با اورژانس تماس گرفته و با ترس و دلهره کمک خواستند. امدادگران  اورژانس نیزخیلی سریع  در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم برای نجات وی را آغازکردند. این درحالی بود که آنها پی بردند 6 دقیقه از مرگ مرد جوان گذشته و به خاطر ایست کامل تنفسی و قلبی در پاگرد ساختمان افتاده است.
 تکنیسین فوریت‌های پزشکی اورژانس تهران دراین باره اظهارداشت: پس از اینکه به خانه مورد نظر رسیدیم، با انجام معاینات دقیق پی بردیم این جوان ایست کامل تنفسی و قلبی کرده است، ولی با این حال بر حسب وظیفه، اقدامات احیا را انجام دادیم و خوشبختانه درکمال ناباوری موفق شدیم پس از چند دقیقه قلب این نوجوان را به مدد الهی فعال کنیم.


 
مهدی احمدی گفت: زمان طلایی برای نجات جان افرادی که دچار سکته قلبی یا گرفتگی عروق قلبی شده‌اند 4 تا 6 دقیقه است که بتوان اکسیژن‌رسانی به مغزرا انجام داد. خوشبختانه پس از احیای قلبی، ریوی و استفاده از وسایل و داروهای مناسب نبض، بیمار برگشت.پس ازآن درحال انتقال این بیمار به بیمارستان بودیم که ناگهان دوباره دچار مشکل شد که در آن زمان هم اقدامات لازم صورت گرفت. سرانجام بیمار به بیمارستان مهدیه انتقال یافت اما با وجود این ما هم در کنار تیم اورژانس بیمارستان هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم وخوشبختانه او به زندگی بازگشت. حال آنکه بی‌تردید نجات جان مرد جوانی که حدود شش دقیقه از ایست قلبش گذشته بود یک معجزه بود.

وی اظهارداشت: طی 10 سال سابقه کار در اورژانس تاکنون با چنین موردی روبه‌رو نشده بودم.
این تکنیسین خاطرنشان کرد: آموزش‌های عمومی در ارتباط با بیماری‌هایی همچون سکته‌های قلبی بسیار اهمیت دارند و اگر خانواده‌ها نسبت به آموزش کمک‌های اولیه اقدام کنند  به طور قطع بسیاری داغدار عزیزانشان نخواهند شد،چرا که تا قبل از رسیدن نیروهای اورژانس با ماساژ قلبی و ریوی و اقدامات اولیه می‌توان زمان طلایی را جهت نجات جان بیمار انجام داد.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: