کد خبر: ۱۴۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 29
افزایش غلظت آلاینده ها در هوای تنفسی کاهش ضریب یادگیری در کودکان را منجر می شود.
شفا آنلاین:رییس مرکز تحقیقات سرطان انیستیتو کانسر گفت: افزایش غلظت آلاینده ها در هوای تنفسی کاهش ضریب یادگیری در کودکان را منجر می شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمدعلی محققی رییس مرکز تحقیقات سرطان انیستیتو کانسر بیان کرد: آلودگی هوا یکی از مسائل شناخته شده تهدید کننده سلامت در کلان شهرهای دنیا محسوب می شود. آلودگی هوا ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعادش تاثیر آلودگی هوا و تراکم آلاینده ها در محیط های زندگی است.

وی اظهار داشت: تراکم مواد آلاینده در محیط های زندگی باعث کاهش درصد اکسیژن و افزایش آلاینده ها در هوای تنفسی می شود که این آلودگی خصوصا در افرادی که ناراحتی های قلبی و تنفسی دارند سبب مخاطرات جدی و فوری می شود.

رییس مرکز تحقیقات سرطان انسستیتو کانسر توصیه کرد: در روزهایی که غلظت آلاینده ها در هوا بالا است افراد آسیپ پذیر و در معرض خطر باید از فضاهای بسته محدود خانگی خود خارج نشوند زیرا بیش ترین آسیب ها در این روزها برای این گروه از افراد رخ می دهد.

محققی افزود: افزایش غلظت آلاینده ها در هوای استنشاقی در کودکان سبب بروز بیماری های تنفسی، آسم و آلرژی می شود.

وی تصریح کرد: افزایش سرب در هوای تنفسی در کودکان موجب کاهش ضریب یادگیری می شود و تبعات نامطلوبی را در سطح آموزشی و آینده تحصیلی آن ها بر جا می گذارد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر در خصوص ارتباط آلودگی هوا با بیماری سرطان تاکید کرد: وجود فلزات سنگین به خصوص سرب در هوای تنفسی که ناشی از سوخت ناکامل و ناقص خودروها است تهدیدی جدی برای سلامتی افراد محسوب می شود.رابطه ای بین مواجهه طولانی مدت با غلظت های مسموم کننده سرب در هوای استنشاقی و سرطان به خصوص در گروه سنی کودکان شناخته شده است.

محققی اظهار داشت: آلودگی هوا یک ریز فاکتور اصلی سرطان به شمار نمی آید و مواردی مانند استعمال سیگار و دخانیات، رژیم غذایی ناصحیح و مصرف مواد غذایی حاوی چربی های اشباع و کالری بالا ریز فاکتورهای اساسی در بروز سرطان هستند.

وی با بیان اینکه در صورتی که افزایش وزن و چاقی توام با کم تحرکی باشد، عنوان کرد: این دو عامل خطر به صورت مضاعف در بروز سرطان نقش دارند و احتمال ابتلا به این بیماری را چند برابر افزایش می دهد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر در خصوص استعمال سیگار و دخانیات تاکید کرد: مصرف دخانیات یک عامل خطر بسیار نافذی است که مواد آلاینده حاصل از آن به سرعت وارد خون می شوند  و اثرات مهلکشان در ایجاد موتاسیون(جهش های ژنتیکی) خطرناک و مرگبار در بدن آشکار می شود.

محققی تصریح کرد: اگر فردی از محیطی عبور کند که شخص دیگری سیگار کشیده است تا 72 ساعت بدنش تحت تاثیر سموم ناشی از این استنشاق ناخواسته قرار می گیرد و امکان بروز موتاسیون و سرطان را در آینده فراهم می کند.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته سالانه حدود 3 هزار نفر در آمریکا به خاطر دود سیگار دیگران در اثر بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر اظهار داشت: افراد سیگاری که در فضاهای بسته و محدود داخل خانه سیگار مصرف می کنند علاوه بر اینکه خودشان را در معرض هلاکت و نابودی قرار می دهند امکان بروز آسیب های جبران ناپذیر در  فرزندشان( به ویژه کودکان در سنین پایین) فراهم می کنند.

محققی یادآور شد: متاسفانه در جامعه مان تاکنون هیچ گونه تلاش فرهنگی، قانونمند، آموزشی و پژوهشی برای کنترل مصرف دخانیات صورت نگرفته است و آنچه که بیش ترین تاثیر را بر کاهش استعمال سیگار دارد مالیاتی است که بر دخانیات  وضع می کنند که متاسفانه در ایران سیگار کالایی بسیار ارزان و در دسترس همگان است. 
برچسب ها: سرطان ، انستیتو ، آلودگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: