کد خبر: ۱۴۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 28
واقعیت آن است که در دوران قبل از برجام محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی ایران مشتری چندانی نداشت چراکه هم تحریم ها بر این رکود تاثیر گذاشته بود و هم صنعت داروسازی کشور توانمندی لازم را برای تولید محصولات خود نداشت.
شفاآنلاین>سلامت>نمایندگان مردم در خانه ملت افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را نقطه مثبتی در حوزه سلامت در پسابرجام قلمداد کردند که می تواند آینده روشنی را برای صنعت داروسازی ایران ترسیم کند.

به گزارش شفاآنلاین،افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در دوران پسا برجام خبر خوشایندی بود که چندی پیش قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل آن را رسانه ای کرد و خبر از افزایش فزایش صادرات دارو و تجهیزات به میزان ۶۰ میلیون دلار داد.

واقعیت آن است که در دوران قبل از برجام محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی ایران مشتری چندانی نداشت چراکه هم تحریم ها بر این رکود تاثیر گذاشته بود و هم صنعت داروسازی کشور توانمندی لازم را برای تولید محصولات خود نداشت.

افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را میتوان به فال نیک گرفت و امید آن را داشت که این کالای لوکس پا را فراتر از مرز گذاشته و به کشورهای پیشرفته زیادی عرضه شود.

نمایندگان مردر در خانه ملت با بیان اینکه امروزه واردات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی به سبب تلاش های صنعت داروسازی کشور کاهش یافته و تنها اقلام ضروری از این محصولات وارد کشور می شود، تاکید دارند که لازم است تلاش بیشتری برای محدودتر شدن این اقلام وارداتی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی خود کرد.

نمایندگان مجلس همچنین افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را نقطه مثبتی قلمداد کردند که می تواند آینده روشنی را برای صنعت داروسازی ایران ترسیم کند.

 

رنجبرزاده: تامین بیش از ۹۵ درصد نیاز دارویی کشور در داخل

اکبر رنجبرزاده  درباره برخی اظهارنظرها نسبت به افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در دوران پسابرجام، افزود: واقعیت آن است که در بحث تولید تجیهزات پزشکی و دارویی نسبت به قبل رشد قابل توجهی داشتیم به گونه ای که شاهد تاسیس کارخانجات داروسازی بر مبنای موسسات دانش بنیان در سال های اخیر بودیم.


 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی تعداد زیادی از نخبگان کشور ورود پیدا کرده و مجوز گرفتند تا برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی اقدام کنند تا جایی که امروزه بخشی از این تولیدات و داروها امکان صادرات و حضور در عرصه رقابت بین‌المللی را پیدا کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر تعداد کارخانه‌ها برای ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی و کارخانه های داروسازی در سه الی چهارسال اخیر افزایش یافته است که این مهم می تواند گام مثبت در حوزه سلامت قلمداد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، یادآور شد: به نظر می رسد یکی از راه های اشتغال‌زایی و رونق گرفتن تولید آن است که بتوان در همه عرصه ها به ویژه در بازارهای بین المللی گام های موثری در امر صادرات برداشت تا مردم نیز از این صادرات سود ببرند.

رنجبرزاده به کاهش واردات دارو و تجیهیزات پزشکی طی چندسال اخیر اشاره کرد و افزود: به همان میزان که صادرات افزایش یافته، واردت دارو و تجهیزات پزشکی نیز کاهش یافته است تاجایی که امروزه بیش از 95 درصد نیاز دارویی داخلی از طریق متخصصان کشورمان انجام می شود و تنها چند درصد از داروهای ضروری وارد می شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: توانمندی نخبگان کشورمان در رشته داروسازی و پزشکی کاملا محرز است و اگر دولت نیز با دادن سوبسید به آنها کمک کند بدون شک انگیزه ای برای تولیدکنندگان دارویی خواهد شد.

 

امینی فرد: افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در گرو حمایت از بخش خصوصی

محمد نعیم امینی فرد درباره افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در دوران پسا برجام، افزود: افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده گام مثبت حوزه سلامت در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی  و درمانی است که باید این روند را با قدرت بیشتری ادامه داد.


 

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشور ما در بسیاری از جنبه ها از جمله تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی بین کشورهای منطقه ارجحیت دارد و با توجه به اینکه مبادلات بعد از برجام از سهولت بیشتری برخوردار شد لذا می توان با برنامه ریزی دقیق تر، اقدامات بهتری در جهت ارتقای کیفیت محصولات دارویی انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر لازم است بر بازاریابی دراز مدت تکیه کنیم و منافع کوتاه مدت را در نظر نگیریم همچنین به دنبال افزایش کیفیت محصولات بهداشتی و درمانی باشیم تا صادرات این محصولات بتواند از لحاظ اقتصادی نیز هم برای کشورمان و هم برای کشورهای منطقه به صرفه باشد.

وی به نقش بخش های خصوصی برای افزایش میزان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: نباید از این نکته غافل شد که ورود بخش خصوصی برای افزایش کیفیت دارو و تحهیزات پزشکی اثر مستقیمی بر افزایش میزان صادرات دارد چراکه در این صورت شاهد ارتقای بیش از پیش این محصولات خواهیم بود.

امینی فرد افزود: وزارت بهداشت باید فرصت های سرمایه گذاری و تجارت پزشکی را با ایجاد نمایشگاه هایی که می توان قابلیت های بخش خصوصی را به نمایش گذاشت، فراهم کند و با سیاست گذاری خود زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگرچه قبل از برجام اعلام می شد که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست اما عملا چنین چیزی مشاهده نمی شود اما اکنون با توجه به سهولت بیشتر در زمینه انتقال سرمایه و پول، می توان با توان بیشتری به امر تولید دارو و تجهیزات پزشکی و صادرات آن پرداخت.

 

پوربافرانی: افزایش سه برابری صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در پسابرجام

عباسعلی پوربافرانی درباره افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: با توجه به اینکه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در بازار جهانی است لذا توفیقات حاصل شده در حوزه صادرات در این بازار، می تواند کمک شایانی به توسعه ایران از جهات اقتصادی کند.


 

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی، سهم عمده بازار جهانی را به خود اختصاص داده، ادامه داد: افزایش صادرات سه برابری دارو و تجهیزات پزشکی نشان از رشد تولید داخلی و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بدون شک در دست گرفتن بازار جهانی و افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده آن است که محصولات ما از کیفیت خوبی برخوردار است و توانسته مورد توجه سایر کشورها قرار گیرد.

وی یادآور شد: افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی اقدام مثبتی در جهت رشد اقتصادی مناسب و اشتغال پایدار و مولد است همچنین این مهم نشان از رشد علمی و دانش فناوری همه جانبه دارد.

پوربافرانی تاکید کرد: درحال حاضر به شرکت های دارویی جایزه ملی کیفیت ارایه می دهیم و اگر این شرکت ها بر کیفیت محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی خود ورود پیدا کنند هم در زمینه صادرات موفق خواهیم شد هم می توان شاهد کاهش بیش از پیش واردات بود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک اگر متخصصان احساس کنند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، تولیدات داخل قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند دیگر رغبتی برای واردات این محصولات وجود نخواهد داشت زیرا وارد کردن محصولات به جهت خروج ارز می‌تواند مشکلات اقتصادی را به همراه داشته باشد این در حالی است که تولیدات داخل می‌تواند کمک زیادی به حوزه اقتصاد داشته باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: