کد خبر: ۱۳۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 25
کار سازمان انتقال خون کار فنی مربوط به تهیه خون و فرآورده ها است و جذب و هدایت اهداکنندگان بحث اجتماعی است که نیاز به کمک سایر نهادهای اجتماعی دارد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: انتقال خون برنامه‌ ریزی‌های لازم را برای تامین خون مورد نیاز حتی در شرایط بحرانی انجام داده است و ذخیره خون تا 7برابر مصرف روزانه را داریم و اجازه نمی‌دهیم که ذخیره خون کشور از این میزان کمتر شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پور فتح الله در دیدار موسسین خانه روابط عمومی افزود: کار سازمان انتقال خون کار فنی مربوط به تهیه خون و فرآورده ها است و جذب و هدایت اهداکنندگان بحث اجتماعی است که نیاز به کمک سایر نهادهای اجتماعی دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که بعد از بحران‌ها و حوادث اتفاق می‌افتد ،بروز حس همبستگی و مشارکت بین مردم است. بنابراین، انتظار این که بعد از حوادث مردم برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، کاملا طبیعی است.
پور فتح الله افزود: بنابراین بحران‌ها از این جهت فرصت بسیار خوبی هستند تا مردم حس همبستگی خود را در محل‌هایی مناسب به ظهور برسانند و یکی از بهترین محل‌ها سازمان انتقال خون است.
وی تاکید کرد:البته این موضوع به این معنی نیست که ما با کمبود خون مواجه‌ایم و برنامه ریزی برای تامین خون در این شرایط نکردیم، بلکه انتقال خون برنامه‌ ریزی‌های لازم را برای تامین خون مورد نیاز حتی در شرایط بحرانی انجام داده است و اجازه نمی‌دهد که ذخیره خون کشور از هفت برابر مصرف خون روزانه کمتر شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: در بحران‌هایی مانند ریزش ساختمان پلاسکو به طور قطع پاسخگوی نیازهای بیمارستان‌ها به خون هستیم و نیازی به اهدای خون در همان لحظه نداریم؛ اما در عین حال باید به این حس همبستگی مردم هم پاسخ دهیم.
وی ادامه داد: اگر سایر نهادهای اجتماعی همچون شهرداری به بسترسازی این موضوع کمک کنند، این بستر باعث می‌شود که مردم هم دیگر در روز حادثه در انتقال خون تجمع نکنند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون ابراز امیدواری کرد در زمینه های مرتبط با اهداکنندگان خون و مشارکت آنان بسترسازی فرهنگی مناسب از سوی همه نهادهای اجتماعی که می توانند در فرهنگ سازی این موضوع کمک کنند، از جمله خانه روابط عمومی صورت گیرد .
وی افزود: باید مطالعه کرد که در زمینه های نگرشی و انگیزشی چگونه فرهنگ سازی و رفتار کنیم که پس از هر بحران، در مواجهه با مراجعه و هجوم آنان به انتقال خون، نگران این نباشیم که خون اضافه گرفته شود یا نشود و به جای آن به این نکته مثبت فکر کنیم که این انبوه مراجعه چه نقش مثبتی در ساختن جامعه اهداکنندگان وفادار و مستمر خون خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: