کد خبر: ۱۳۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
دکتر مصطفی معین روز سه شنبه در نشست خبری سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی با اشاره به سیر صعودی ابتلا به آسم و آلرژی در 3 تا 4 دهه گذشته در دنیا، افزود: این روند در کشورهای در حال توسعه همچنان ادامه دارد.

شفا آنلاین:رییس سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی، آلودگی هوا را عامل اصلی شیوع آسم اعلام کرد و گفت: براساس آخرین پژوهش انجام شده، شیوع این بیماری در کشور حدود 12 درصد است.
 به گزارش شفا آنلاین، دکتر مصطفی معین روز سه شنبه در نشست خبری سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی با اشاره به سیر صعودی ابتلا به آسم و آلرژی در 3 تا 4 دهه گذشته در دنیا، افزود: این روند در کشورهای در حال توسعه همچنان ادامه دارد.
وی به آلودگی هوا به ویژه در حاشیه کلان شهر ها اشاره کرد و گفت: بیش از 20 کلان شهر دچار آلودگی هوا هستند و باید فکر اساسی برای شیوع بیماری های تنفسی مزمن و آسم در این متاطق شود.
معین خاطرنشان کرد که تحقیقات جامعی در مورد هزینه های بیماری آسم در کشور انجام نشده است، اما پیش بینی می شود این هزینه به ده ها میلیارد نومان برسد.
وی ادامه داد: مطالعه ای که حدود 8 سال پیش انجام شد، میانگبن هزینه سالانه بیماری آسم را برای هر فرد 1.5 میلیون تومان برآورد کرد که درحال حاضر این رقم بسیار بیشتر است.
رییس انجمن آسم و آلرژی ایران همچنین با استناد به آمار مطالعه ای که حدود هشت سال پیش در ارتباط با کودکان تهران انجام شد، اظهار کرد: 35.4 درصد کودکان مورد مطالعه علایم تنفسی مانند سرفه، خس خس و تنگی نفس داشتند که این درصد در کلان شهر تهران بسیار هشدار دهنده است.
وی از روند رو به افزایش آلرژی ها اعم از غذایی و دارویی هم سخن گفت و آمار آن را در جوامع مختلف بین 20 تا 50 درصد اعلام کرد.
دکتر معین در اشاره به تولید داروهای آسم در داخل کشور، بر حفظ استاندارد لازم برای نولیدات داخلی تاکید کرد.
رییس سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی، شعار اصلی همایش را پیش به سوی رویکرد بین رشته ای اعلام کرد و گفت: رشته ایمونولوژی ارتباط تنگاتنگی با همه رشته های پزشکی دارد.
وی، برگزاری کارگاه های تحصصی و پنل های آموزشی را از جمله برنامه های جانبی این همایش اعلام کرد و گفت: حدود 20 کارگاه آموزشی تخصصی در این همایش برگزار می شود و 15 شخصیت برجسته علمی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز در آن حضور دارند.
رییس انجمن آسم و آلرژی کشور درباره کتاب جامع آسم که در این همایش رونمایی می شود، گفت: کتاب آسم تنها کتاب تالیف شده کشور است که 67 مولف در تدوین آن مشارکت داشته اند.
سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی از 27 تا 29 یهمن ماه در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.
برچسب ها: آسم ، آلوگی هوا ، کلان شهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: