کد خبر: ۱۳۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
شیوع بیماری‌های نقص ایمنی اولیه در کشور نادر است و به طور کلی در دنیا یک در 10 هزار نفر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>عضو مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی با اشاره به استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری نقص ایمنی مادرزادی گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی موفقیت 80 تا 90 درصدی در درمان بیماری‌های نقص ایمنی اولیه یا مادرزادی دارد.

به گزارش شفا آنلاین، مریم محلوجی راد فوق تخصص آلرژی‌ و ایمونولوژی بالینی و دبیر علمی سومین همایش ایمونولوژی آسم و آلرژی گفت: شیوع بیماری‌های نقص ایمنی اولیه در کشور نادر است و به طور کلی در دنیا یک در 10 هزار نفر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند، در ایران شکل وابسته به جنس بیماری‌ها شیوع کمتری داشته و فرم‌های غیروابسته به جنس به دلیل افزایش ازدواج‌های فامیلی شایع‌‌تر است.

وی با بیان اینکه درمان بیماری‌های نقص ایمنی مادرزادی با سلول‌های بنیادی موفقیت‌آمیز است، افزود: حدود 110 مورد از این بیماران با پیوند مغز استخوان در مرکز تحقیقات آسم و ایمونولوژی و آلرژی مرکز طبی کودکان و بیمارستان شریعتی تحت درمان قرار گرفته‌اند که در بیماری‌های نقص ایمنی اولیه پیشرفته با استفاده از سلول‌های بنیادی 80 تا 960 درصد موفقیت به دست می‌آید.

دبیر علمی سومین همایش ایمونولوژی آسم و آلرژی عنوان کرد: بیش از 200 نوع بیماری نقص ایمنی اولیه در کشور وجود داشته که مرکز طبی کودکان و بیمارستان شریعتی به عنوان تنها مراکز استفاده از سلول‌های بنیادی برای این بیماری‌ها شناخته شده، به دلایل مختلفی مانند مشکل در هماهنگی سلول‌ها با بیمار و بسیاری علل دیگر بسیاری از بیماران در صف انتظار باقی می‌مانند. 

وی بیان کرد: به طور میانگین 120 بیمار در صف انتظار چند ماهه یا چند ساله قرار می‌گیرند و در مواردی ما از بانک‌های جهانی سلول‌های بنیادی برای پیدا کردن سلول منطبق با بدن بیمار کمک می‌گیریم.

عضو مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی اظهار داشت: بیماران نقص ایمنی اولیه به طور متوسط یک ماه برای انجام روند درمان و آزمایشات در بیمارستان بستری می شوند در برخی موارد نیاز به پیوند مجدد و در برخی استفاده از سلول‌ چند روز بعد از پیوند اولیه نیاز است.

محلوجی راد عنوان کرد: در این کنگره از پژوهشگران جوان کمتر از 35 سال که دارای تحقیقات شاخصی در حوزه‌های مربوط باشند، تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین همایش ایمونولوژی، آسم و آلرژی در روزهای 27 تا 29 بهمن‌ماه جاری در بیمارستان امام‌خمینی برگزار می‌شود،  افزود: این همایش در محورهای نقائص ایمنی مادرزادی، آسم، آلرژی و سایر رشته‌های مرتبط برگزار می‌شود.

سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی از 27 تا 29 بهمن ماه در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: