کد خبر: ۱۳۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
شالوده اجرای راهنماهای بالینی، طبابت بالینی مبتنی بر شواهد است. از طرفی راهنماهای بالینی قابلیت استقرار در نظام سلامت کشور را دارند اما باید بدانیم که مهمترین بخش استقرار آنها سازمان‌های بیمه گر هستند

شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر لزوم همراهی سازمان‌های بیمه گر در تحقق اجرای راهنماهای بالینی در عین حال پیشنهاد کرد که راهنماهای بالینی در سازمان نظام پزشکی هم تصویب شوند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا زالی در نشست شورای راهبردی تدوین راهنماهای بالینی ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو، گفت: شالوده اجرای راهنماهای بالینی، طبابت بالینی مبتنی بر شواهد است. از طرفی راهنماهای بالینی قابلیت استقرار در نظام سلامت کشور را دارند اما باید بدانیم که مهمترین بخش استقرار آنها سازمان‌های بیمه گر هستند که باید حتما در این زمینه کمک کرده و با طراحی بسته‌های تشویقی به استقرار راهنماهای بالینی در کشور کمک کنند.

وی دو خطر راهنماهای بالینی را پیچیدگی آنها و اصرار در بومی‌سازی آنها دانست و گفت: ممکن است با افراط‌گری در بومی‌سازی گایدلاین‌ها اصالت آنها از بین برود بنابراین باید به این نکات توجه شود.

زالی با بیان اینکه در حوزه بازآموزی نیز به آموزش مداوم این راهنماها نیاز است، ادامه داد: بر این اساس باید تمرکزمان را در آموزش‌های مداوم بر روی راهنماهای بالینی قرار دهیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سیستم‌ها و محاکم قضایی هم باید در استقرار راهنماها و پروتکل‌های بالینی کمک کنند گفت: به عنوان مثال یکی از مشکلات ما در حوزه تست‌های پنی‌سیلین این است که در برخی موارد با اینکه پزشک بر اساس پروتکل عمل می‌کند اما باز هم محاکم قضایی پزشکان را محکوم می‌کنند. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم که این گایدلاین‌ها در نظام پزشکی هم تصویب شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: