کد خبر: ۱۳۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
محمدحسین قربانی گفت: اظهارات وزیربهداشت درمورد ضرورت پرداخت سریع حق درمان کارگران به مراکز درمانی کارشناسی و به دور از اغراض سیاسی است، هرچند که برخی به دنبال برداشت های اشتباه و نادرست از مواضع وزیر بهداشت هستند.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی، گفت:اگر تامین اجتماعی بدهی خود را پرداخت نکند و این مراکز مجبور به ارایه خدمات به صورت نقدی شوند چه کسی پاسخگو است؟

به گزارش شفاآنلاین،محمدحسین قربانی با اشاره به هشدارهای وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه تامین اجتماعی 30 سال است پول درمان را پرداخت نکرده است، گفت: اظهارات وزیربهداشت درمورد ضرورت پرداخت سریع حق درمان کارگران به مراکز درمانی کارشناسی و به دور از اغراض سیاسی است، هرچند که برخی به دنبال برداشت های اشتباه و نادرست از مواضع وزیر بهداشت هستند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دغدغه های بسیاری درحوزه بهداشت و درمان مردم وجود دارد، افزود: در برنامه پنجم توسعه به صراحت تاکید شده برای رفع مشکلات حوزه سلامت باید بیمه ها تجمیع شود، به طوری که در بند 7 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درحوزه سلامت نیز براین موضوع تاکید شده، همچنین سند چشم انداز نیز نشان می دهد که این مولفه مهم باید تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه درگذشته مسئولان در تامین اجتماعی از حق بیمه درمان کارگران برای موضوعات دیگراستفاده می کردند، تصریح کرد: مسئولان تامین اجتماعی در حال حاضر تاکید دارند که پنج بیست وهفتم از منابع برای درمان کارگران هزینه می شود اما واقعیت آن است که کمبود منابع مالی تامین اجتماعی و عدم پرداخت بدهی دولت به این سازمان باعث شد که از منبع حق درمان برای موارد دیگر هم مصرف شود.

قربانی با اشاره به اینکه اظهارات کارشناسی نباید به مسائل سیاسی ارتباط داده شود، گفت: باید همه دستگاه ها از جمله دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحل مسائل و مشکلات درمانی مردم کمک کنند، زیرا موضوع عدم توجه به پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی سبب شده امروز برخی بیمارستان‌ها در سطح کشور به دارندگان دفترچه های تامین اجتماعی خدمات درمانی را به صورت آزاد ارایه دهند که این موضوع به ضرر مردم تمام می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شخص رییس‌جمهور باید موضوع پرداخت حق بیمه درمان کارگران به مراکز درمانی را تعیین تکلیف کند، افزود: سازمان تامین اجتماعی در همه استان‌ها و نقاط کشور مراکز درمانی ملکی ندارد بنابراین باید از وزارت بهداشت و درمان برای مردم خدمات خریداری کند؛ در چنین شرایطی اگر تامین اجتماعی بدهی خود به مراکز درمانی وزارت بهداشت را پرداخت نکند و این مراکز مجبور به ارایه خدمات به صورت نقدی شوند چه کسی پاسخگو است؟

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بارها درمجلس بحث تجمیع منابع بیمه ای مطرح شد، اما با ایجاد فضای سیاسی این موضوع مورد توجه نمایندگان قرارنگرفت.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه معتقدم تامین اجتماعی حق درمان را در طی 30 سال گذشته نادیده گرفته است، گفت: من از پیگیری این موضوع دست نمی کشم و تامین اجتماعی باید حق بیمه درمان رابه حوزه درمان بیاورد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: