کد خبر: ۱۳۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 21
برخی از والدین که نگران عقب ماندن کودک از درس هستند و یا به دلیل شاغل بودن نمی توانند از بیمار در خانه نگهداری کنند، فرزند خود را در زمان بیماری به مدرسه می فرستند
شفا آنلاین>سلامت>برخی از والدین برای عقب نماندن کودک از درس و یا رسیدگی به کارهای شخصی خود فرزند بیمار را به مدرسه می فرستند غافل از اینکه چه مشکلاتی برای کودک و سایر همکلاسی ها به وجود می آید.

به گزارش شفا آنلاین، بیماری های ویروسی و باکتریایی به شدت حالت مسری دارند و چنانچه کودک با علائم بیماری در این زمان به مدرسه برود به احتمال زیاد همکلاسی ها و حتی معلمان خود را می تواند بیمار کند.

در هنگام بروز بیماری هایی چون اسهال، تب بالای 38 درجه، استفراغ، آنفلوآنزا، آبریزش بینی، عفونت های تنفسی و ویروسی و ابتلا به بیماری های واگیردار چون آبله مرغان یا حصبه و بیماری هایی از این دست تا والدین نباید اجازه دهند فرزند آنها به مدرسه برود، در این مواقع با گرفتن برگه مرخصی از پزشک کودک باید در خانه مانده تا علائم بیماری فروکش و دیگر حالت مسری نداشته باشد.

برخی از والدین که نگران عقب ماندن کودک از درس هستند و یا به دلیل شاغل بودن نمی توانند از بیمار در خانه نگهداری کنند، فرزند خود را در زمان بیماری به مدرسه می فرستند و معمولاً در این حالت علائم بیماری در کودک تشدید شده و مربی بهداشت با تماس با آنها کودک را به خانه می فرستد در برخی اوقات نیز فردای آن روز کودک با علائم شدید تر بیماری مواجه شده و به ناچار نمی تواند به مدرسه برود.

کارشناسان به والدین توصیه می کنند نظارت کافی بر سلامت کودکان خود داشته باشند، بویژه در زمینه تغذیه، البسه مناسب و ورزش کافی تا سیستم ایمنی کودک تقویت شود، همچنین در هنگام بیماری کلیه علائم کودک از جمله تب، سرفه و عطسه را بررسی کنند و برای درمان سریعاً به پزشک مراجعه کنند، علاوه بردرمان دارویی با نظارت پزشک می توانند از دم نوش های گیاهی، سوپ و سایر نوشیدنی های مفید استفاده کنند تا بیماری سریعاً درمان و دوران نقاهت کاهش یابد.

برای عقب نماندن از درس و تکالیف درسی نیز می توان با معلم و مدرسه تماس گرفته از آنها درخواست کرد تا شرح مختصری از دروس را برای کودک از پشت تلفن یا با سایر وسایل الکترونیکی امروزی از جمله نرم افزارهای روی گوشی تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر ارائه کنند تا کودک از درس عقب نماند.

معمولاً بیماری های ویروسی فصلی از جمله سرما خوردگی و آنفلوآنزا تنها چند روز حالت مسری دارند و پس از آن دیگر خطری  برای انتقال به دیگران ندارند و کودک می تواند به مدرسه برود اما باید از ژل شستشوی آنتی باکتریال، ماسک یا دستکش برای کاهش خطرابتلا به دیگران استفاده کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: