کد خبر: ۱۳۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 20
این جشن به منظور بیست و یکمین سالگرد تأسیس انجمن صرع برگزار و با رویکرد تجلیل از مؤسسان و بالا بردن انگیزه اعضا برای همکاری داوطلبانه برپا شد.
شفا آنلاین:مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت: شهریور سال 93 سازمان بهداشت جهانی، روز جهانی صرع را اعلام کرد و این در حالیست که کمیسیون بهداشت عنوان کرد روزهای ملی در اولویت هستند؛ اما نه روز ملی و نه روز جهانی رسماً در تقویم ثبت نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، کوروش قره‌گزلی در ارتباط با برگزاری جشن روز ملی صرع اظهار داشت: این جشن به منظور بیست و یکمین سالگرد تأسیس انجمن صرع برگزار و با رویکرد تجلیل از مؤسسان و بالا بردن انگیزه اعضا برای همکاری داوطلبانه برپا شد.

قره گزلی در مورد اینکه برای جلب مشارکت مردمی و کمک خیرین در قالب کمک به درمان بیماران و کارهای تحقیقاتی اقدامی صورت گرفته و آیا در این مراسم به این رویکرد توجه شده است، گفت: قطعاً از خیرین در این برنامه دعوت می‌شود حتی معرفی بخش مهمی از امکانات و تجهیزات که به‌طور حمایتی دریافت شده را اعلام می کنیم. اما به لحاظ نوع برنامه ترجیح می دهیم مراسم فقط در قالب جشن باشد.

وی اضافه کرد: مسلماً انجمن کارهایی با هدف تحقیقات و درمانی را بطور مفصل در همایش‌ها و جلسات پزشکی در نظر گرفته است.

مدیر عامل انجمن صرع آیا تلاشی شده که در تقویم ملی روزی در ارتباط با صرع ثبت شود، خاطر نشان کرد: از سال 83 تا 93در این زمینه تلاش شد. حتی موافقت کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر بهداشت وقت(خانم دکتر دستجردی ) را هم داشتیم ولی کمیسیون نامگذاری در جلسه دفاع خرداد 93 موافقت نکرد.

قره گزلی گفت: شهریور سال 93 سازمان بهداشت جهانی ، روز جهانی صرع را اعلام کرد و کمیسیون اعلام کرد روزهای ملی در اولویت هستند؛ ولی نه روز ملی ونه روز جهانی هیچکدام رسماً در تقویم ثبت نشده است.

برچسب ها: انجمن ، صرع ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: