کد خبر: ۱۳۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 19
شفاآنلاین:مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه سال گذشته خانواده های حدود 2200 فرد مبتلا به مرگ مغزی حاضربه اهدای اعضای بدن عزیزان شان به بیماران نیازمند نشدند درعین حال ازمرگ روزانه 7 تا 10 بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور خبرداد.
به گزارش خبرنگارشفاآنلاین،کتایون نجفی زاده امروز درآئین جشن نفس که برای دومین سال  در رشت برگزارشد  با اشاره به میانگین سالانه سه هزار مرگ مغزی در کشور اظهارداشت: آمارها نشان می دهد که پارسال اعضای 800 تن از افراد دچارمرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.اما  خانواده های 2 هزار و 200 تن از افراد مرگ مغزی حاضر به اهدای عضو عزیزانشان نشدند.

وی گفت :هر اهداکننده می تواند یک تا هشت بیمار نیازمند به پیوند عضور را از مرگ نجات دهد.
این درحالی است که  اگرفقط  50 درصد اعضای بدن افراد  دچار مرگ مغزی اهداء شود، آن وقت هیچ بیماری در لیست انتظار جان نخواهد داد.
نجفی زاده ، اهداء عضو را یک مسئله چهار ضلعی دانست که جامعه پزشکی، تیم درمانی و سازمان های مردم نهاد و خیرین از دیگر عناصر مهم در اهداء عضو هستند.ضمن اینکه فرهنگ سازی نیمی از کار اهداء عضو را پیش می برد بنابراین دستگاه های فرهنگ ساز بایستی دست به دست هم بدهند تا این کار مهم انجام شود.
رئیس اداره شبکه فراهم آوری اعضاء و پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در فرهنگ سازی اهداء عضو تصریح کرد: با حضورم در برنامه خندوانه و تشریح مرگ مغزی و اهداء عضو ، در یکصد ساعت، یکصد هزار کارت اهداء عضو پر شد که این، نشان از اهمیت کار رسانه ها در فرهنگ سازی است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: