کد خبر: ۱۳۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 19
80 درصد علل مرگ و میر در کشور به علت بیماری های غیر واگیردار است که با اجرای طرح های پیشگیری و مقابله ای می توان از گسترش این بیماری ها مقابله کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت:راه اندازی مراکز تحقیقات مدل سازی در سلامت (کوهورت) باعث شناسایی علت بیماریها در یک جمعیت هدف خاص می شود و می توان در راستای ارتقاء سلامت افراد از مرگ زودرس پیشگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک زاده روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود:80 درصد علل مرگ و میر در کشور به علت بیماری های غیر واگیردار است که با اجرای طرح های پیشگیری و مقابله ای می توان از گسترش این بیماری ها مقابله کرد.

به گفته وی بیماری سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی شایع ترین علت های مرگ و میر در کشور است.
وی اظهار کرد:راه اندازی مراکز تحقیقات مدل سازی در سلامت (کوهورت) باعث شناسایی علت بیماریها در یک جمعیت هدف خاص می شود و می توان در راستای ارتقاء سلامت افراد از مرگ زودرس پیشگیری کرد.
معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه هم اینک آمار و ارقام دقیق بیماری ها در کشور وجود دارد، افزود: در سه سال گذشته شیوع شناسی بیماریهای مختلف در کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه گیاهان دارویی در درمان بیماری ها دارای اهمیت است، اظهار کرد: ارائه درمان براساس گیاهان دارویی باید بر اساس استانداردهای جدید علمی و انجام آزمایش و تحقیقات باشد.
ملک زاده، با اشاره به اینکه طب سنتی مربوط به 2 هزار سال پیش است، افزود:نمی توان از طب سنتی برای همه بیماریها استفاده کرد و طب سنتی باید بر اساس چهارچوب های علمی دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی، در ادامه به جایگاه عالی تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تعداد انتشار مقالات رتبه 16 را در سطح خاورمیانه کسب کرده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال 2015 دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تولید 47 هزار مقاله به عنوان یکی از دانشگاههای برتر معرفی شده است.
ملک زاده، به کیفی سازی مقالات و پژوهش ها در 2 سال اخیر اشاره کرد و گفت: بخش پژوه حوزه درمان و بهداشت برای دستیابی به رتبه های برتر در منطقه و خاورمیانه به سرمایه گذاری بیشتر نیاز دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: