کد خبر: ۱۳۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 20
بعضی مواقع فولیکول ها و منافذ به جای هم استفاده می شوند و در زمان های دیگر به صورت دو جزء متفاوت هستند .
منافذ نقش حیاتی را در فیزیولوژی پوست دارند . در کل ، اگر این منافذ وجود نداشته باشند ، شرایط برای رشد مو وجود ندارد و هیچ روشی هم برای ترشح چربی پوست به سطح ، که محافظ پوست در برابر عوامل محیطی است ، وجود ندارد .از لحاظ فنی ، منفذ بیشتر از دهانه ورودی برای فولیکول های مو بر روی سطح پوست است . منشا اولیه فولیکول های مو پیوند عمیقی در داخل پوست دارند . قسمت وسط و بالای لایه غشایی ، غدد چربی ساز وجود دارند که به فولیکول های مو می ریزد . هم چربی پوست ( سبوم ) و هم مو به سطح پوست با وجود این منافذ کوچک راه می یابند . هر جا که مو باشد ، منفذ هم وجود دارد .

شفا آنلاین:بعضی مواقع فولیکول ها و منافذ به جای هم استفاده می شوند و در زمان های دیگر به صورت دو جزء متفاوت هستند .


به گزارش شفا آنلاین:در حقیقت ، منافذ یک دهانه ورودی برای فولیکول های مو است که این فولیکول ها تا لایه های پایین پوست ادامه دارد . منافذ اغلب در برگیرنده فولیکول های مو است . در داخل ( پوست ) منافذ با ریشه های مو پیوند دارند . این یک بخش موثر در محور مو است که سلول های شاخی را تولید می کند و مو در میان منافذ و بالاتر از سطح پوست رشد می کنند و باعث محافظت از پوست می شود .

ممکن است محور مو نازک باشد مثل موی بدن یا ضخیم باشد ، مثل موی سر ، اطراف ریشه مو غلافی از سلول ها وجود دارد که از آن محافظت می کند . پایین تر از ریشه ، زائده بافتی ریشه مو قرار دارد . در داخل پاپیلا مویرگ هایی وجود دارد که مواد غذایی را برای فولیکول ها مهیا می کند .پوست انسان یک عضو نفوذ پذیر و تراوا است و با هزاران منفذ که عملکردی همچون دهانه برای ترشح فراورده های غدد چربی ساز و غدد عرق که در لایه پایینی پوست قرار دارند ، برای ترشح فراورده های غدد چربی ساز و غدد عرق که در لایه پایینی پوست قرار دارند ، توصیف می شود .هر منفذ با غدد مربوط به خود از طریق لوله های تو خالی ارتباط دارد ، همچنین به عنوان کانال پیلاری شناخته شده اند . مطابق با این ساختار ، منافذ به صورت دهانه هایی برای خروج محصولات ترشح شده از غدد عرق و چربی ساز هستند .

پزشک آنلاین

دکتر ناصر مطلبی زاده [ پوست ، مو و زیبایی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: