کد خبر: ۱۳۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 16
نخستین کمپین مبارزه با سونامی سرطان سینه و راه های پیشگیری و مقابله با این بیماری با حضور نمایندگان کارگروه بانوان ادارات ورامین در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد.
شفا آنلاین>سلامت>مسئول کمپین کشوری مبارزه با سونامی سرطان سینه گفت: سال گذشته 450 هزار نفر مبتلا به بیماری سرطان سینه در ایران شناسایی شده و امسال نیز 100 هزار نفر مورد جدید به این افراد اضافه شده است.

به گزارش شفا آنلاین،نخستین کمپین مبارزه با سونامی سرطان سینه و راه های پیشگیری و مقابله با این بیماری با حضور نمایندگان کارگروه بانوان ادارات ورامین در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد.
افسانه اقبال نیا روز دوشنبه دراین مراسم شعاراین گروه را آموزش یک نفر ، آگاهی 10 نفر اعلام کرد.
مسئول کمپین کشوری مبارزه با سونامی سرطان سینه افزود: در دنیا هر 45 دقیقه یک نفر به سرطان پستان مبتلا می شود و پیشگیری از این بیماری می تواند بسیاری از مشکلات و تبعات اجتماعی آن را از برطرف کند.
وی افزود: اعضای کمپین مبارزه با سونامی سرطان سینه اغلب افراد بهبود یافته و یا درحال درمانی هستند که می توانند با ارائه آموزش های لازم به مردم ، در پیشگیری از بیماری پیشقدم باشند.
وی بیان کرد: لازمه مقابله با این بیماری ، ارائه آموزش هایی برای پیشگیری از ابتلای مردان و زنان به سرطان سینه است چرا که مردان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
اقبال نیا افزود: علل اصلی ابتلا به این بیماری را استرس ، تغذیه نامناسب ، استفاده از لوازم آرایشی و آلودگی هوا عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت های این کمپین گفت: اعضای کمپین مبارزه با سونامی سرطان سینه با سفر به استان ها و شهرهای مختلف کشور تلاش دارند تا آگاهی های لازم را به مردم ارائه دهند چرا که جامعه سالم به افراد سالم نیاز دارد و با توجه به این که زنان ، ستون اصلی خانواده می باشند ، بروز مشکل برای آنان می تواند اساس خانواده را با چالش مواجه سازد.
اقبال نیا تأکید کرد: سرطان پستان اگر به موقع کشف شود، خوشخیم ترین و نجیب ترین بیماری است و به راحتی می توان آن را درمان کرد .
وی تصریح کرد: این کمپین تلاش دارد که تا هیچ یک افراد خانواده ایرانی به سرطان سینه مبتلا نشود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: