تعویضهای پیدرپیهشت سال بعد، گوچی در سن ۷۲ سالگی درگذشت و مدیریت شرکت به پسرانش رسید و آنها فعالیتهای خود را بهصورت پیوسته ادامه دادند.
دهه
۱۹۶۰ شهرت گوچی به بالاترین حد رسید و امپراتوریاش آغاز شد. ستارههای
هالیوود همچون گریس کلی، پیتر سلرز و آدری هپبورن نام گوچی را به «chic»
به معنای شیک مخفف کردند.
جکی کندی با گرفتن عکس از کیفهای رودوشی گوچی به این برند کمک میکرد که در پی آن با نام «Jackie O» شناخته شد.
به
این ترتیب این شرکت لوگوی «GG» را برای خود برگزید. ۳۰ سال بعد یعنی در
سال ۱۹۸۳ رودولفو بر اثر سرطان درگذشت و پسر او به نام
ماریزیو(Maurizio) سهم او را به ارث برد و جای او را گرفت.
ماریزیو
در سال ۱۹۸۹ مدیریت کامل گوچی را به عهده گرفت و ۵۰ درصد سهام شرکت به او
تعلق گرفت و ۵۰ درصد دیگر به شرکت اینوستکروپ Investcrop از کشور بحرین
فروخته شد.
دهه ۱۹۹۰ با گوچی یار نبود و به دلیل اختلافات فراوانی
که با شریک خود داشت پس از مراجعه به دادگاه و حل اختلافات و جدایی این دو
شریک از هم، گوچی بیش از ۳۷ میلیون دلار ضرر کرد؛ از دست دادن این مبلغ
برای گوچی یک شک بزرگ بود.
پس از آن در سال ۱۹۹۲ تام فورد(Tom
Ford) به گوچی پیوست و به همراه معاون اجرایی شرکت دام ملو (Dwen
Mello) از طریق کاهش محصولات و ساماندهی دوباره شرکت توانستند هزینهها را
کاهش دهند. درنهایت با طراحی گالش چوبی و چرمی توسط تام فورد وضع مالی شرکت
رو به بهبود رفت.
قتل مشکوک و مدیریت تازهسال
۱۹۹۵ پرونده ماریزیو گوچی با یک قتل مشکوک بسته شد که البته همسر او مجرم
شناخته شد. فورد که اکنون وارث گوچی شده بود در سالهای بعدی موفقیتهای
فراوانی برای شرکت گوچی کسب کرد و اوضاع را به کلی دگرگون ساخت.
گوچی
روزبهروز بهتر شد و فورد کفایت و شایستگی خود را به اثبات رساند. حالا
دیگر گوچی یکی از سودآورترین خانههای مد در ایتالیا شده بود.
در
سال ۲۰۰۰ خانم الساندرا فاسچینتی (Alessandra Facchinetti) به این شرکت
پیوست و استعداد خود در زمینه طراحی لباسهای فاخر شب را به نمایش گذاشت.
در
سال ۲۰۰۱ گوچی تحت مدیریت فورد، استلا مککارتنی (Stella
Macartheny) را تامین مالی کرد تا از مارک خودش استفاده کند و او هم
نخستین مجموعه بهاری- تابستانی خود را در سال ۲۰۰۱ ارائه کرد.
در
نوامبر ۲۰۰۳ تامفورد اعلام کرد هنگامی که قراردادش با گوچی به پایان برسد
این شرکت را ترک خواهد کرد. او آخرین مجموعه خود را در فوریه ۲۰۰۴ در
میلان عرضه کرد.
چدر مارس همان سال الساندرا بهعنوان مدیر جدید گوچی منصوب شد، او نخستین مجموعه خود را در سپتامبر ۲۰۰۴ در میلان ارائه کرد.
بعد
از گذشت یکسال وی بهخاطر عدمتوافق با مدیریت شرکت استعفا داد و فریدا
جیانینی (Frida Giannini) جای او را گرفت. جیانینی هم نخستین مجموعه
لباسهای بهاری- تابستانی خود را در سپتامبر ۲۰۰۵ به نمایش گذاشت و تا به
امروز بهعنوان طراح گوچی مشغول به کار است.
هماکنون خط تولید
گوچی محصولاتی از جمله کیف چرمی، عطر و ادکلن، لوازمآرایشی، کفش، چمدان،
ساعت، جواهرات، روسریهای ابریشمی، وسایل ورزشی، کروات و عینک را تولید و
پخش میکند.
گوچی در سال ۲۰۰۶ با درآمدی بالغبر ۷، ۶میلیارد یورو پس از لویی ویتون و شرکا، در مقام دومین مارک پرفروش دنیا قرار گرفت.
طبق
نظرسنجی انجامشده توسط موسسه تحقیقات علمی- تجاری نیلسن، گوچی بهعنوان
مطلوبترین و محبوبترین مارک فشن دنیا برگزیده شده است. همچنین
نظرسنجیها نشان میدهد از هر پنج نفر یک نفر- اگر قیمت بالای این مارک
مسئلهای نباشد- محصولات گوچی را خریداری خواهند کرد.
بازده