کد خبر: ۱۳۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 14
آمریکایی هایی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، نسبت به افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از پنج علت اصلی هستند.
شفا آنلاین:آمریکایی هایی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، نسبت به افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از پنج علت اصلی هستند.

به گزارش شفا آنلاین، با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده در سال ۲۰۱۴، بسیاری از مرگ و میرها در میان آمریکایی های روستایی به طور بالقوه قابل پیشگیری بود، از جمله ۲۵ هزار نفر از بیماری قلبی، ۱۹ هزار نفر از سرطان، ۱۲ هزار نفر از صدمات اتفاقی، ۱۱ هزار نفر از بیماری تنفسی مزمن و ۴۰۰۰ نفر از سکته مغزی.

دکتر تام فریدن در انتشار اخبار آژانس گفت: «این مطالعه جدید نشان می دهد که یک شکاف قابل توجهی میان بهداشت آمریکایی شهری و روستایی وجود دارد. برای از بین بردن این فاصله، ما به منظور درک بهتر و مقابله با تهدیدهای بهداشتی که آمریکائی های روستایی را در معرض خطر مرگ زودرس قرار می دهد، در حال مطالعه هستیم.»

حدود ۴۶ میلیون آمریکایی (۱۵ درصد از جمعیت این کشور) در مناطق روستایی زندگی می کنند. محققان می گویند عوامل متعددی از جمله اقتصاد، محیط زیست و عوامل دموگرافیک و اجتماعی ممکن است ساکنان روستایی را در معرض خطر بالاتری از این علل مرگ قابل پیشگیری قرار دهد.

میزان سیگار کشیدن، فشار خون بالا و چاقی در میان ساکنان روستا بیشتر است. نویسندگان این مطالعه گفتند: «ساکنان روستا نسبت به افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند، در اوقات فراغت کمتر ورزش کرده و کمتر از کمربند ایمنی استفاده می کنند. آمریکایی های روستایی همچنین میزان بالاتری از فقر، دسترسی کمتر به مراقبت های بهداشتی و بیمه درمانی دارند.»

این مطالعه نشان داد مرگ ناشی از بروز تصادفات حدود ۵۰ درصد در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری است. عوامل دیگر عبارت است از امکانات مراقبت های بهداشتی کمتر و دسترسی آهسته تر به مراقبت های تخصصی
برچسب ها: پیشگیری ، روستا ، مطالعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: