کد خبر: ۱۳۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
استفاده از ابزارهای کاملا بومی بر پایه تهیه نرم افزار پایش خطر سلامت در حوادث و بلایا با توجه به تنوع مخاطرات ایران موضوع مهمی بود که خوشبختانه امروز به آن پرداختیم.
شفا آنلاین>سلامت>با توجه به تنوع مخاطرات ایران نظام سلامت با ابزارهای ملی ارزیابی سلامت در حوادث و بلایا گام‌های متعددی را برای سلامت مردم در مخاطرات برداشته است.

بهه گزارش شفا آنلاین،حمیدرضا خانکه رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: نرم‌افزار پایش خطر سلامت در حوادث و بلایا تهیه شده از اولین مجموعه تخصصی مکتوب در ایران و منطقه خاورمیانه با نام ابزارهای ملی سلامت و حوادث و بلایا توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تألیف و منتشر شده و از سوی وزیر بهداشت به عنوان یکی از ضرورت‌های نظام سلامت رونمایی شده است.

وی در خصوص انتشار این کتاب تخصصی در حوزه ارزیابی خطر سلامت در حوادث و بلایا اظهار داشت: استفاده از ابزارهای کاملا بومی بر پایه تهیه نرم افزار پایش خطر سلامت در حوادث و بلایا با توجه به تنوع مخاطرات ایران موضوع مهمی بود که خوشبختانه امروز به آن پرداختیم.

وی اضافه کرد: قبل از انتشار این کتاب ابزارهایی جهت ارزیابی مخاطرات نداشتیم و با وقوع سیل و زلزله همه منابع کشور را بدون آگاهی از مخاطرات روانه می‌کردیم و به نوعی منابع هدر می‌رفت.

وی از بررسی 9 ابزار به عنوان مجموعه ابزارهای ارزیابی خطر سلامت در حوادث و بلایا خبر داد و افزود: استخراج مخاطرات حوزه سلامت در حوادث و بلایا به شکل بومی و در نقاط مختلف کشور، ابزار ظرفیت سنجی نظام سلامت در حوادث و بلایا، ابزار ارزیابی سریع مخاطرات، ابزار ارزیابی آمادگی بیمارستانی و سایر ابزارها ما را متوجه این موضوع می‌کند که در مواجهه با سیل و زلزله با ارزیابی دقیق وارد عمل شویم.

وی تصریح کرد:‌ با استفاده از این ابزارها طی 72 ساعت به ارزیابی آمادگی بیمارستان‌ها، منابع انسانی، تجهیزات مورد نیاز و سایر موارد دست پیدا می‌کنیم و می‌توانیم با ارزیابی دقیق از بیمارستان و با شناسایی نقاط ضعف و قوت آن گامی در سلامت مردم و ارتقای بهداشت و درمان برداریم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در سایه آموزش‌های متعدد حوزه سلامت در حوادث و بلایا آمادگی بیمارستان‌های کشورمان رو به رشد است و با ابزار بررسی آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی در پاسخ به شرایط اضطراری روانی می‌توانیم پاسخگوی نیاز بسیاری از هم‌وطنان کشورمان باشیم.
برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: