کد خبر: ۱۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 11
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مهاجرت پزشکان نگران کننده نشده است، عنوان کرد: مهاجرت در بین پزشکان عمومی بیشتر از متخصصین است.

سید مرتضی خاتمی، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با شفا آنلاین و در واکنش به هشدار رئیس سازمان نظام پزشکی درباره رشد چشمگیر خروج پزشکان از کشور، گفت:بی تردید تعدادی از پزشکان برای تکمیل دوره به خارج از کشور سفر می‌کنند و پس از اتمام دوره بازمی‌گردند. از طرفی در حال حاضر با کمبود پزشک مواجه نیستیم.


وی در پاسخ به این سوال خبرنگار شفاآنلاین مبنی براینکه  رئیس انجمن متخصصین داخلی هم نسبت به کمبود پزشک در کشور هشدار داده است، افزود: ما در برخی نقاط دور افتاده با کمبود پزشک مواجه هستیم که این مساله را نمی‌توان به کل کشور تعمیم داد .با این حال امید است با اهتمام مجلس و وزارت بهداشت این مساله در آینده نزدیک برطرف شود.

 عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس
با تاکید براینکه مهاجرت پزشکان به حد نگران کننده نرسیده است، یادآور شد :اما باید برای حفظ و نگه‌داشت نیروی انسانی تحصیل کرده به خصوص پزشکان تلاش کنیم.

خاتمی در ادامه به مشکلات معیشتی پزشکان به خصوص پزشکان عمومی اشاره کرد و افزود: متاسفانه استخدام فارغ التحصیلان اندک است و غالب آنها درمطب های خصوصی و یا به صورت پاره وقت در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند ومشکلات معیشتی بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت متخصصین بهتر از پزشکان عمومی است، یادآور شد: مهاجرت در بین پزشکان عمومی بیشتر است اما درمجموع مهاجرت حتی یک نخبه نیزباید مورد توجه باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: