کد خبر: ۱۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
شفاآنلاین:دکترسید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور دریادداشتی به تشریح برخی ازمهم ترین ویژگی های بارز سیاسی و اجتماعی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت.
به گزارش شفاآنلاین ،دراین یادداشت آمده است :رحلت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همه انقلابیون اصیل و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی را عزادار کرد.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی  پربرکت خود برای استقرار و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق عدالت اسلامی تلاش‌های ارزشمندی داشتند و ثمرات فراوانی نیز از خود به جای گذاشتند.پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت جانشینی فرماندهی کل قوا را برعهده گرفتند و در آن دوران در دفاع از میهن اسلامی نقشی بی‌بدیل ایفا کردند.

پس از آن نیز در دوران بازسازی و سازندگی کشور توسعه همراه با رفاه اجتماعی و استقرار چتر حمایتی را همواره مورد توجه قرار دادند و از این حوزه مهم غافل نبودند.

قانون بیمه‌های اجتماعی که در سال 1373 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و همچنین ساختار نوین تأمین اجتماعی که در زمان ایشان پایه‌گذاری شد نشان می‌دهد که آیت‌الله هاشمی سیاستمداری بودند که به توسعه همراه با رفاه اجتماعی اعتقاد عمیقی داشتند و بنیان های نظام رفاه اجتماعی را در دوران ریاست جمهوری خود ایجاد کردند.

حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان برقراری عدالت اجتماعی و مدافعان استقرار نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی جامع بودند و در سال‌های اخیر که به مناسبت‌های مختلف از جمله در هفته تأمین اجتماعی هر سال خدمتشان می‌رسیدیم، دغدغه ایشان چتر حمایتی رفاه اجتماعی و همبستگی و یکپارچگی نظام رفاهی بود و به نقشی که سازمان تأمین اجتماعی در تأمین معاش و درمان اقشار محروم جامعه دارد، تأکید داشتند و راهبردها و هدایت‌های ایشان همواره برای ما راهگشا بود.


ایشان در دوران مبارزات پیش از استقرار نظام اسلامی و پس از آن، از مجاهدان برجسته و یاران وفادار حضرت امام خمینی(ره) بودند و پس از رحلت حضرت امام نیز همواره در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌عنوان مشاور امین ایشان در مسئولیت‌های حساس و تعیین‌کننده، به ایفای نقش پرداختند.
درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بودند؛ ضایعه‌ای عظیم و مصیبتی طاقت سوز است. خداوند او را با پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار و امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی محشور فرماید.


بی شک خاطره مجاهدت‌های آن فقید سعید در مسیر پیروزی انقلاب، تثبیت، تحکیم و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نیز کوشش‌ها و تدابیری که برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی، رفع فقر و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در مسئولیت‌های خطیر مبذول داشتند، در اذهان و قلوب ملت بزرگوار ایران و نیز در تاریخ میهن اسلامی ماندگار خواهد بود.
ایران اسلامی این روزها، عزادار درگذشت بزرگمردی است که نام و یادش همواره در تاریخ به نیکی، خواهد ماند.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: