کد خبر: ۱۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 09
سخنگوی وزارت بهداشت در مورد ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی،‌گفت: نظر وزارت بهداشت راه حل اساسی در این موضوع و اجرای سیاست کلی نظام سلامت است.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم اجرای مالیات قانونی و واقعی از بخش خصوصی گفت:‌ اگر تعرفه بخش دولتی و خصوصی اختلافی نداشته باشد، پزشکان در یک بخش فعالیت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: قسمت عمده بیمه‌شده‌ها توسط سازمان بیمه سلامت در نیمه اول سال 84 و بخشی نیز همزمان با آغاز طرح تحول سلامت بوده است واین افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دردو مرحله به طور قابل توجهی تعداد بیمه شده‌ها افزایش یافته است، افزود: در این دو گروه کل حق بیمه را توسط منابع عمومی و دولتی تأمین می‌شد که امیدواریم با توجه به همت مجلس و دولت و افزایش بودجه برای بیمه سلامت بتوانیم قسمت عمده مشکلات بیمه سلامت راحل کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی،‌گفت: نظر وزارت بهداشت راه حل اساسی در این موضوع و اجرای سیاست کلی نظام سلامت است.

وی به بند 9 سیاست کلی نظام سلامت اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این بند باید تعرفه خدمات و مراقبت سلامت مبتنی بر شواهد و بر اساس ارزش افزوده با حق فنی واقعی و یکسان برای بخش خصوصی و دولتی تضمین شود.

حریرچی افزود: آیا پزشکی اگر تعرفه دولتی و خصوصی اختلافی نداشته باشد، مصر خواهد بود که همزمان در دو بخش کار کند؟! بنابر این جامعه پزشکی نیز تمایل دارد در یک جا کار کند ولی قوانین پیش از این اجازه می‌داده که در هر دو بخش کار کنند و از طرفی تعرفه خصوصی نیز بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر موضوع کاهش اختلاف تعرفه خصوصی و دولتی حل شود مشکلات نیز برطرف خواهد شد  همچنین فراهم شدن زیرساخت مناسب در بخش دولتی و اجرای مالیات قانونی و واقعی در بخش خصوصی نیز مشکل را حل و جامعه پزشکی را مشتاق می‌کند که در یک جا فعالیت کنند. 

وی گفت:‌بر اساس قانون برنامه پنجم که آسان‌ـر از این بود چرا درس دوره وزیر قبلی نتوانست جامعه عمل بپوشد.

حریرچی عنوان کرد:‌وزارت بهداشت در دوره اخیر به صورتی عمل کرده که تعداد افراد تمام وقت را از 17 درصد به 50 درصد رسانده و قبل از این دولت از هر 6 نفر متخصص یک نفر تمام وقت بود ولی با تمهیدات ما اکنون از هر دو نفر متخصص یک نفر تمام وقت است. 

سخنگوی وزارت بهداشت به بدهی بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: هنوز وضعیت نامساعدی در زمینه مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر داریم و سازمان تأمین اجتماعی نیز بدهی زیادی در این زمینه دارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: