کد خبر: ۱۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۵ - 2017January 08
قرار است مستندات رای گیری در هیات رییسه مجلس بررسی شود و سپس در این زمینه تصمیم گیری کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص انتقال شورای عالی بیمه ها به وزارت بهداشت و درمان جزئیاتی را ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین،حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره انتقال شورای عالی بیمه ها به وزارت رفاه گفت: قرار است مستندات رای گیری در هیات رییسه مجلس بررسی شود و سپس در این زمینه تصمیم گیری کنند. 

 وی با بیان اینکه رای مثبت به انتقال شورای عالی بیمه ها به وزارت بهداشت داده است، تصریح کرد: من رای مثبت خود را داده بودم اما رای ثبت نشد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بدهی بیمه ها پس از انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان منتقل می شود اما پولی ندارد و این قانون باعث می شود تا از این به بعد وزارت بهداشت و درمان دخل و خرج خود را تنظیم کند. 

نماینده مردم زاهدان افزود: قبلا مشکل این بود، بین نظر شورای عالی بیمه که دبیر آن وزیر رفاه بود و وزارت بهداشت اختلاف وجود داشت که در زمان وزارت دکتر دستجردی نیز برای اجرای پزشک خانواده در روستا ها با وجود توافق دو وزیر اما زیرمجموعه اجرایی و عملیاتی نشد که همیشه این مشکل وجود داشت و در نهایت سلامت مردم به خطر می افتاد.

وی بیان کرد: با انتقال شورای عالی بیمه وزارت بهداشت که متولی سلامت است باید پاسخگو باشد و دیگر نمی تواند از عدم همکاری وزارت رفاه گلایه کند که پیگیری منابع مالی پس از این قانون وظیفه وزارت بهداشت و درمان است. 

شهریاری با تاکید بر اینکه رای وی مثبت بوده و پس از آن شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت منتقل می شود، تصریح کرد: در گذشته نیز قانونی وجود داشت که اگر قبل از رای گیری نماینده ای نتواند رای خود را ثبت کند با بالا بردن دست خود رای را اعلام می کند، اما علی رغم اینکه قبل از رای گیری من اعلام کردم و دبیران هیات رییسه نیز 2 مرتبه به رییس جلسه یادآوری کردند ولی به دلیل سروصدای زیاد مجلس ریاست متوجه رای من نشد. 

وی افزود: اکنون قرار است با مشاهده مستندات و تصاویر دوربین های مدار بسته و مستقیم صحن علنی مجلس واقعیت را تشخیص دهند. 

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: نیازی به رای گیری مجدد نیست و رای من مثبت بوده که با محاسبه آن شورای عالی بیمه ها به وزارت بهداشت و درمان منتقل می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: