کد خبر: ۱۳۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 2017January 07
در موارد جدید ابتلا در یک سال گذشته، 39 درصد از طریق اعتیاد تزریقی، 41 درصد از طریق روابط جنسی و بالای سه درصد از مادر به فرزند منتقل شده است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری ‌های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،گفت: 33 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد 66 درصد مرد و مابقی زن هستند.

به گزارش شفا آنلاین،پروین افسر کازرونی، شنبه در آیین افتتاح مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در شهرستان مرودشت، بیان داشت: در موارد جدید ابتلا در یک سال گذشته، 39 درصد از طریق اعتیاد تزریقی، 41 درصد از طریق روابط جنسی و بالای سه درصد از مادر به فرزند منتقل شده است.

وی افزود: ارائه تمام خدمات تشخیص قطعی، مراقبت و درمان در مراکز مشاوره بیماری ‌های رفتاری، به صورت رایگان است همچنین در این مراکز، ارزیابی ‌های بالینی و آزمایشگاهی برای افراد انجام می شود زیرا وضعیت سیستم ایمنی بدن این بیماران، باید به طور مرتب بررسی شود.
افسر کازرونی، ادامه داد: در مراکز مشاوره بیماری ‌های رفتاری، خدمات آموزشی به بیماران، مشاوره، حمایت ‌های روحی، روانی و اجتماعی و ارجاع معتادان تزریقی به کلینیک ‌های متادون درمانی، نیز انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز، در این آیین گفت: با ارتقای پایگاه مشاوره به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، از این پس علاوه بر مشاوره و تشخیص بیماران مبتلا به ایدز، امور مربوط به آزمایش های تکمیلی و درمان بیماران هم در این مرکز به صورت رایگان ارائه می شود.
مسلم فلاحی ادامه داد: پس از شیراز، مرودشت نخستین شهرستانی است که مرکز مشاوره بیماری های رفتاری آن آغاز به کار کرده و دیگر نیازی نیست بیماران برای معاینه و اقدام های تکمیلی به شیراز، مراجعه کنند.
وی بیان کرد: در این مرکز علاوه بر انجام مشاوره ایدز، مراجعه کنندگان با حضور پزشک عمومی، روانشناس، روانپزشک و متخصص زنان در صورت نیاز، معاینه می شوند.
فلاحی، اضافه کرد: شهروندان مرودشت می توانند برای مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن ثابت 43312024 و شماره همراه 09357136963 تماس بگیرند و یا به نشانی مرکز بهداشت (بیمارستان قدیم)، مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مراجعه کنند.
ایدز (Acquired immune deficiency syndrome) به معنی نشانگان نقص ایمنی اکتسابی است. ایدز یک بیماری پیشرونده و قابل پیشگیری است، این بیماری حاصل تکثیر ویروسی به نام 'اچ آی وی' در بدن میزبان است که باعث تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن (معروف به نقص ایمنی یا کمبود ایمنی) انسان می شود که خود زمینه ساز بروز عفونت های موسوم به فرصت طلب است و در نهایت پیشرفت همین عفونت ها منجر به مرگ بیمار می شود.

برچسب ها: ایدز ، اعتیاد ، روابط جنسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: