کد خبر: ۱۳۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 06
در سال جاری تقسیم بندی‌ها برای انتخاب دانشگاه‌های تیپ 2 برتر و مرکز رشد برتر، طبق معیار موضوع پژوهش و نوآوری بود که در این راستا انستیتو پاستور با داشتن بیشترین نوآوری ها و موضوعات کاربردی جدید در عرصه پژوهش و فناوری، بیشترین رتبه را کسب کرد.
شفا آنلاین:رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور با اشاره به وجود 40 هسته فناور فعال از موفقیت این مجموعه در کسب جایگاه نخست مراکز رشد خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،هومن کاغذیان رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور در خصوص موفقیت این مجموعه در رسیدن به جایگاه نخست مراکز رشد و کسب رتبه نخست دانشگاه های تیپ 2 کشور برای دومین سال متوالی گفت: در سال جاری تقسیم بندی‌ها برای انتخاب دانشگاه‌های تیپ 2 برتر و مرکز رشد برتر، طبق معیار موضوع پژوهش و نوآوری بود که در این راستا انستیتو پاستور با داشتن بیشترین نوآوری ها و موضوعات کاربردی جدید در عرصه پژوهش و فناوری، بیشترین رتبه را کسب کرد.

وی اظهار داشت: طبق معیار سنجی های دانشگاهی تنها دانشگاه‌های کلان شهرهایی همچون تهران، شیراز و اصفهان دارای دانشگاه تیپ 2 هستند. مراکز آموزشی که به علت داشتن ظرفیت های پذیرش نسبتا پایین، دارای اعضای هیئت علمی کمتری نسبت به سایر مراکز هستند، با وجود همه این شرایط بازدهی علمی و فناوری و پژوهش‌های کاربردی برجسته و بیشتری نیز دارند. 

رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه رتبه نخست پاستور به عنوان دانشگاه تیپ 2 و برترین مرکز رشد به تازگی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام شد، تاکید کرد: این درحالی است که هم اکنون 40 هسته فناور در مجموعه پاستور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه  لازمه شرکت دانش بنیان شدن در ابتدا، فعالیت به عنوان هسته فناور است، ادامه داد: پس از آن باید آن مجموعه تا شش ماه به عنوان شرکت پیش رشد فعالیت کرده و پس از ارائه گزارش کار کاربردی و نود تایید ، به عنوان شرکت به ثبت می رسد و سپط عنوان دانش بنیانی را اخذ میکند، شرایطی که هم اکنون منجر به فعالیت 30شرکت دانش بنیان از میان یکصد شرکت روتین در پاستور شده است. 

کاغذیان اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 30 محصول دانش بنیان و هر کدام با اشتغال زایی برای بیش از صد نفر در انستیتو پاستور کشور وارد بازار فناوری شده است.
برچسب ها: پاستور ، انستیتو ، فناور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: