کد خبر: ۱۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
استفاده از ظرفیت طب سنتی داروهای گیاهی در کشور رونق پیدا کرده است و این رشته در علوم پزشکی آموزش داده می شود.

شفا آنلاین:مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت گفت: 2 واحد درسی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و داروسازی در موضوع گیاهان دارویی گنجانده شده است.

به گزارش شفا آنلاین،خدادوست مدیر کل طب سنتی وزات بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از داروهای گیاهی در هتل اسپیناس پالاس با اشاره به تدوین اسناد بالا دستی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت طب سنتی داروهای گیاهی در کشور رونق پیدا کرده است و این رشته در علوم پزشکی آموزش داده می شود.

گنجاندت دو واحد درسی در رشته‌های پزشکی و داروسازی
وی بیان کرد: عده‌ای بر این باور بودند که نمی‌توان از ظرفیت داروهای گیاهی استفاده کرد اما مردم مصرف این گیاهان را جزو برنامه درمان خود قرار داده‌اند و هم اکنون ایران جزو کشورهای برتر صادر کننده در حوزه گیاهان دارویی است.

خدادوست با بیان اینکه کشورمان دارای 11 تنوع از 13 گونه گیاهی دنیا است، ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی می توان با استفاده از گیاهان دارویی به نظام سلامت و اقتصاد کشور کمک بزرگی کرد

وی با اشاره به اینکه طب سنتی ریشه در باورهای مردم دارد، افزود: گیاهان دارویی از ضریب نفوذ بالایی برخوردار است و این قابلیت طب سنتی باید به همگان آموزش داده شود.

وی اظهار داشت: این طب سنتی در نظام آموزشی کشور باید گنجانده شود تا این ظرفیت به پزشکان و داروسازان معرفی شود.

وی تصریح کرد: 2 واحد درسی به برنامه پزشکان عمومی و داروسازان اضافه شده است.

تزریق نشدن دانش با زنجیره کشاورزی
در ادامه این مراسم عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی گفت متاسفانه در کشور کشاورزی با زنجیره دانش تزریق نشده است و ما باید از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی حمایت ویژه ای کنیم.
برچسب ها: بهداشت ، طب سنتی ، گیاهی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: