کد خبر: ۱۳۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
تحقیقات این تیم سبب شده تا چشم‌انداز بسیار خوبی برای درمان موثر و قطعی سرطان پانکراس ایجاد شود.

شفا آنلاین>سلامت>محققان و دانشجویان دانشگاه کمبریج توانستند یک سال پس از آغاز طرح تحقیقاتی درمان سرطان پانکراس، روش درمانی موثرتری نسبت به روش‌های قدیمی‌تر ارائه کنند.

به گزارش شفا آنلاین، سال گذشته یک کمک 119 هزار پوندی از طرف موسسه "رهبران آینده" به دانشگاه کمبریج شد تا از آن برای تحقیقات روش‌های درمان سرطان پانکراس استفاده شود.

تحقیقات این تیم سبب شده تا چشم‌انداز بسیار خوبی برای درمان موثر و قطعی سرطان پانکراس ایجاد شود.

در این یک سال محققان روش‌های درمانی موجود را با هم ترکیب کردند تا بتوانند مقاومت سلول‌های سرطانی پانکراس را در برابر شیمی‌درمانی بشکنند.

در حال حاضر این روش پاسخ‌های مناسبی از بیماران دریافت کرده است و مدت زمان مقاومت بیماران و زنده بودن آنها افزایش یافته است.

دانشجویان پزشکی در این پروژه فعالیت چشمگیری داشته‌اند و مسئول پروژه دانشجویان سال آخری هستند.

این پروژه همچنان ادامه دارد و پس از فارغ‌التحصیلی مسئول پروژه، یک دانشجوی سال آخر به جای وی مسئولیت پروژه را بر عهده خواهد گرفت.

پروفسور دونکان جادرل ناظر این پروژه گفت: کمک مالی موسسه "رهبران آینده" باعث شد که ما بتوانیم از دانشجویان در این تحقیق استفاده کنیم و تیم تحقیقاتی را گسترش دهیم.

در حال حاضر فقط پنج درصد افرادی که به سرطان پانکراس مبتلا هستند می‌توانند بیشتر از چهار سال زنده بمانند و درمان موثر این بیماری به یک معضل تبدیل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: