کد خبر: ۱۳۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
وعده غذایی صبحانه مملو از مواد قندی باعث می‌شود این کودکان نیمی از قند مجاز برای بدن در طول روز را حتی پیش از رفتن به مدرسه مصرف کنند.

شفا آنلاین:کارشناسان حوزه سلامت در انگلیس هشدار دادند که کودکان این کشور نیمی از مقدار مجاز روزانه قند مصرفی را پیش از رفتن به مدرسه و در وعده صبحانه دریافت می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان سلامت در انگلیس اظهار داشتند: وعده غذایی صبحانه مملو از مواد قندی باعث می‌شود این کودکان نیمی از قند مجاز برای بدن در طول روز را حتی پیش از رفتن به مدرسه مصرف کنند.

به طور میانگین کودکان انگلیسی هر صبح در وعده غذای صبحانه ۱۱ گرم مواد قندی مصرف می‌کنند که دلیل آن مصرف غلات شیرین، آب میوه و برخی مواد خوراکی پخشینه شامل کره،‌ مربا، مارگارین و خامه است. در علوم غذایی به فرآورده‌ای که از نظر بافت شبیه به کره است و به‌صورت لایه‌ای روی نان یا تُردَک مالیده می‌شود پَخشینه یا خوراکِ مالیدنی گفته می‌شود.

به این ترتیب طبق اطلاعات مرکز تحقیقات رژیم غذایی و تغذیه انگلیس تا پایان روز این کودکان سه برابر بیش از میزان توصیه شده مواد قندی مصرف می‌کنند.

همچنین بررسی‌های انجام شده در این کشور نشان می‌دهد از هر پنج کودک انگلیسی بیش از یک نفر مقطع ابتدایی را با مشکل چاقی یا اضافه وزن آغاز می‌کند و با شروع مقطع راهنمایی تعداد آنان به بیش از یک سوم افزایش می‌یابد.

به گفته کارشناسان وعده صبحانه اگر از مواد غذایی سالم و مغذی تهیه شود می‌تواند به تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک کند و مصرف آن نتایج بسیار مثبتی برای سلامتی به همراه دارد.

برچسب ها: سلامت ، کارشناس ، قند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: