کد خبر: ۱۳۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
گروهی از محققان از دانشگاه‌های شفیلد، لیدز و لندن در بریتانیا علل و عواقب بی‌خانمانی را بررسی کرده‌اند.
شفا آنلاین:در حال حاضر صدها هزار نفر از افراد در آمریکا دچار بی‌خانمانی هستند. سختی‌های نداشتن خانه می‌تواند باعث انواع مشکلات روانی و جسمی شود. یک مطالعه جدید، وسعت این معضل اجتماعی عمیق و نتایج بلندمدت آن بر سلامت و رفاه مردم را روشن می‌کند.

     به گزارش شفا آنلاین:  بر اساس آمارهای دولتی، ۵۶۴۷۰۸ نفر در ایالات‌متحده در ژانویه ۲۰۱۵ گزارش کرده‌اند که بی‌خانمان هستند. از این تعداد، بیش از ۳۶ درصد خانواده بوده و بقیه تنها زندگی می‌کنند. بی‌خانمانی افراد جوان و مسن را به‌طور یکسان متاثر می‌سازد؛ اگرچه بخش‌هایی از جمعیت نسبت به دیگران آسیب‌پذیرتر هستند.

       در آمریکا، ۱۵ درصد از کسانی که خانه ندارند، به‌عنوان «بی‌خانمان مزمن» در نظر گرفته می‌شوند که در واقع افراد دچار بی‌خانمانی بلندمدت یا مکرر هستند که معمولا دارای ناتوانی جسمی یا روانی نیز هستند.

       گروهی از محققان از دانشگاه‌های شفیلد، لیدز و لندن در بریتانیا علل و عواقب بی‌خانمانی را بررسی کرده‌اند.

       این بررسی نشان داد که در ۵ سال گذشته، ۸۱ درصد از مصاحبه‌شوندگان بی‌خانمان و ۷۳ درصد اخراج شده بودند. اکثر پاسخ‌دهندگان در سرپناه‌های موقتی شبیه زاغه زندگی می‌کردند.

       در ایالات‌متحده، علت اصلی برای بی‌خانمانی، کمبود مسکن ارزان‌قیمت گزارش شده است. دلایل بی‌خانمان شدن مردم متعدد و متنوع بوده و اغلب شامل ترکیبی از کاهش حمایت اجتماعی، از دست دادن شغل خود، عقب‌افتادگی اجاره، اخراج و فروپاشی خانواده است.

       اکنون ۸۳۱۷۰ نفر در آمریکا، دچار «بی‌خانمانی مزمن» هستند. احتمال ابتلا به بیماری‌های شدید روانی و اختلالات مصرف مواد مخدر، اغلب همراه با بیماری‌های جسمی، آسیب یا تروما بالا است.

       در این پژوهش نیز تعداد قابل‌توجهی از کسانی که در بریتانیا با بی‌خانمانی مواجه بودند، با مشکلات سلامت جسمی و روانی دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

       این مطالعه نشان می‌دهد که ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان دارای ناتوانی و ۴۸ درصد دچار بیماری‌های مختلف بودند.

       هنگامی‌که در مورد سلامت کلی پرسیده شد، ۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که دارای تمایل به خودکشی هستند و ۹ درصد دیگر ذکر کردند که افکار خودآزاری دارند.

       این ارقام بالاتر از میانگین ملی در بریتانیا است که در آن ۴ درصد از بزرگسالان گزارش کرده‌اند یک‌بار در زندگی خود اقدام به خودکشی داشته‌اند. این محققان دریافتند که نسبت بالایی از افراد دچار بی‌خانمانی، زن هستند که نظام تامین مسکن در بریتانیا آنان را در اولویت قرار نمی‌دهد. بیش از ۶۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در این بررسی زن بودند و ۵۹ درصد از آن‌ها سرپرستی افراد زیر سن قانونی را به عهده داشتند.

       این تحقیق اشاره می‌کند که نظام تامین مسکن در بریتانیا به افرادی که در بازار کار مشغول اولویت می‌دهد و مادرانی که از بچه‌های خود مراقبت می‌کنند و کار خانه انجام می‌دهند را نادیده می‌گیرد. فشارهای موجود بر خانواده‌ها، مادران تنها را به‌طور نامتناسبی متاثر کرده و پیامدهای جدی برای رفاه و آینده کودکانشان دارد.سپید
منبع: MNT


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: