کد خبر: ۱۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
هیچ لباسی نمی‌تواند ۱۰ کیلو از وزن شما کم کند یا چند سانت به قد شما اضافه کند اما می‌تواند تمرکز را از چاقی موضعی شما در هر نقطه بدن کم کند؛ پس فارغ از این که شغل شما چیست، باید اطلاعاتی درباره مد و لباس داشته باشید.
شفا آنلاین:لباسی که برای خودتان انتخاب می‌کنید، تعیین کننده جایگاه اجتماعی شما نیست اما کامل کننده آن است؛ اگر شغلی با اعتبار اجتماعی دارید، باید به گونه‌ای لباس بپوشید که بر این اعتبار بیفزایید.

به گزارش شفا آنلاین: این موضوع به معنی دنبال روی ازمد نیست بلکه باید اصول کلاسیک و اولیه لباس پوشیدن را بلد باشید. این اصول با توجه به اندام آقایان شکل گرفته و کمک می‌کند تا شیک پوش‌تر و با اندامی متناسب به نظر برسید.

 هیچ لباسی نمی‌تواند ۱۰ کیلو از وزن شما کم کند یا چند سانت به قد شما اضافه کند اما می‌تواند تمرکز را از چاقی موضعی شما در هر نقطه بدن کم کند؛ پس فارغ از این که شغل شما چیست، باید اطلاعاتی درباره مد و لباس داشته باشید.

اگر یک مرد متوسط هستید
       اگر نه خیلی قد بلند و نه خیلی کوتاه هستید، اضافه وزن بالایی ندارید ولی در عین حال، لاغر هم نیستید، به شانس بزرگی دست یافته‌اید چون به راحتی می‌توانید از میان تمام مدل‌ها لباسی انتخاب کنید. برای شما لازم است که اصول انتخاب لباس براساس موقعیت را بدانید و در هنگام کنار هم چیدن یک ست به هماهنگی جنس، رنگ و طرح دقت کنید تا از شانسی که در مدل اندام خود آورده‌اید، نهایت استفاده را ببرید.

اگر قد بلند هستید
       اگر قد شما از ۱۹۰ بیشتر است، در گروه مردان بلند قد قرار می‌گیرید که باید هنگام انتخاب لباس نکات ظریفی را رعایت کنند تا بلندتر از آنچه هستند به نظر نیایند و در نگاه کلی، غیر طبیعی نباشند. این افراد باید از پوشیدن لباس‌هایی با راه راه عمودی خودداری کنند چون باعث می‌شود بلندتر به نظر برسند. در مقابل پارچه‌های چهارخانه به خصوص چهارخانه ریز انتخاب مناسبی برای این افراد است. به همین دلیل هنگام خرید کت و شلوار، به پارچه‌های چهارخانه توجه ویژه‌ای بکنید. از کت‌هایی هم انتخاب کنید که جیب با در جیب دارند چون هر شکستی در ست لباس، باعث می‌شود، بلندی قد به چشم نیاید. مهم‌ترین نکته در افراد بلند قد، به سایز بودن لباس است یعنی هنگام خرید به قد شلوار، قد آستین پیراهن و کت دقت کنید. بهتر است برندی را پیدا کنید که در این موارد برای شما مناسب است و اگر موفق به این کار نشدید، بهتر است از خیاط‌ها کمک بگیرید تا لباس را متناسب با اندام شما بدوزند.

اگر کوتاه قد هستید
       آقایانی که قد آنها از متوسط کوتاه‌تر است، باید نکاتی را برعکس افراد قد بلند رعایت کنند. برخلاف بلند قدها به این افراد توصیه می‌شود از پوشیدن لباس‌هایی با خطوط افقی خودداری کنند؛ در مقابل لباس‌هایی با راه راه عمودی برای افراد کوتاه قد بهترین انتخاب است چون باعث می‌شود بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسند؛ به خصوص اگر راه راه‌های باریک با رنگ‌های تیره باشند. لباس با پارچه‌های چهارخانه، ترکیب‌های ست‌های کم‌رنگ و پررنگ و رنگ‌های متضاد انتخاب مناسبی برای افراد کوتاه قد نیست؛ در حالی که این افراد با انتخاب ست‌های یک رنگ می‌توانند خودشان را بلند‌ترنشان دهند. به نکات ریزی مانند استفاده نکردن از کت و کاپشن‌های بلند، همرنگ بودن کمربند و شلوار و... هم دقت کنید. یک نکته مهم درباره افراد کوتاه قد، بزرگ به نظر رسیدن سر در برابر بدن است؛ به همین دلیل این افراد باید به مدل موی خود هم توجه کنند و سراغ مدل‌هایی نروند که سر را بزرگ‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهد.

اگر چاق هستید
       در اغلب آقایان، چاقی به صورت موضعی در ناحیه شکم و پهلو ظاهر می‌شود. برای آقایانی که به این مدل چاقی موضعی دچار شده‌اند، انتخاب بالاپوش خیلی مهم است. بالا پوش کمر داری که در دید کلی خط کمر ایجاد کند و در عین حال ارتفاع آن طوری باشد که با چاقی شکم به بالا کشیده نشود، نکته کلیدی برای این افراد است. پنهان کردن این چاقی امکان‌پذیر نیست اما می‌توان با انتخاب‌های درست، تمرکز را از آن دور کرد. استفاده از رنگ‌های تیره و پارچه‌هایی با خطوط عمودی در بالاتنه هم به این افراد کمک می‌کند چون ساده‌ترین ترفند برای لاغر و کشیده به نظر رسیدن است. آقایان با چاقی موضعی، هنگام خرید کت باید سراغ کت‌های دو دگمه بروند. حالت مثلثی که این مدل کت ایجاد می‌کند در محو کردن چاقی این افراد موثر است. همچنین بهتر است از کت با یقه انگلیسی ۲ تکه استفاده کنند تا در دید تمرکز از روی شکم برداشته شود. کت‌‌هایی که یک ردیف دگمه دارند هم انتخاب بهتری از مدل های ۲ ردیفه هستند.

اگر لاغر هستید
        مردان لاغر که می‌خواهند کمتر لاغر به نظر برسند، باید از لباس‌هایی با خطوط افقی استفاده کنند. پارچه‌های طرحدار برای این افراد مجاز است. داشتن انواع جیب روی کت و پیراهن هم مشکلی ایجاد نمی‌کند. رنگ‌های روشن هم انتخاب بهتری نسبت به رنگ‌های تیره هستند. در کنار این نکات ریز، مهم‌ترین اصل، نپوشیدن لباس‌های تنگ است چون لاغر بودن آنها بیشتر به‌چشم می‌آید. در مقابل باید سراغ‌های لباس‌های گشاد ولی برشدار و حساب شده بروند.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: