کد خبر: ۱۳۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 02
طلب دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه ها مطابق مجموع اسنادی که بیمه ها قبول نموده و باید از ما تحویل بگیرند تقریبا حدود 530 میلیارد تومان است.
شفا آنلاین:رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طلب دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه ها مطابق مجموع اسنادی که بیمه ها قبول نموده و باید از ما تحویل بگیرند تقریبا حدود 530 میلیارد تومان است.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره بدهی بیمه ها به این دانشگاه اظهار داشت: طلب دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه ها مطابق مجموع اسنادی که فرستادیم و بیمه ها قبول کردند و مجموع اسنادی که آماده است و بیمه ها باید از ما تحویل بگیرند تقریبا حدود ۵۳۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: آخرین پرداخت بیمه ها ۳۵ میلیارد بود که هفته گذشته بیمه سلامت پرداخت نمود و تامین اجتماعی اخیرا پرداخت عمده ای نداشته است که تنها حدود سه و نیم میلیارد پرداخت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مطالبات این دانشگاه از بیمه سلامت مربوط به سال ۹۴ است، تصریح کرد: تاکنون بیمه سلامت مابقی پول سال گذشته را هنوز پرداخت نکرده که انجام آن در دست اقدام ‌است و از سال ۹۵ تقریبا ۱۳ میلیارد پول گرفتیم، درصورتی که در هر ماه نزدیک ۱۳ میلیارد حقوق غیر خزانه ای پرداخت می کنیم.

جان بابایی تاکید کرد: حقوقی که باید از محل درآمد دانشگاه پرداخت کنیم، مقداری از حقوق را دولت از طریق خزانه به ما می دهد‌ و بقیه نیروهایی که برای توسعه بیمارستان ها و بخش ها به صورت شرکتی گرفتیم مجموعا با نیروهای قرار دادی حدود ۲۳ میلیارد هست. 

وی اظهار داشت: متاسفانه تاخیر پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها مشکل در پرداخت حقوق ایجاد کرده که به غیر از خرید کارانه، دارو و ملزومات با اولویت بالا، اکنون تقریبا دریافتی پرسنل ما یک سال تاخیر دارد که این اتفاق خوبی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: همکاران و پزشکان خوبی داشته اند که این در حالی است، ما بسیاری از آنها را تمام وقت کردیم و آنها اجازه کار در بخش خصوصی ندارند که حقوق دریافتی آنها گاهی از دریافتی برخی پرسنل پایین تر است.
 
جان بابایی تصریح کرد: شرکت های دارویی به نوعی با ما همکاری می کنند اما برخی از آنها تا زمانی که ما مبالغ را پرداخت نکنیم به ما دارو و ملزومات نمی دهند‌.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تا الان ما نگذاشتیم که مردم برای خرید دارو و ملزومات به خارج از بیمارستان مراجعه کنند، ولی اگر روند بدهی بیمه ها بخواهد ادامه پیدا کند، دو معضل اساسی تامین دارو و ملزومات و حقوق پرسنلی که به صورت شرکتی و قراردادی وارد سیستم شده اند با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد همچنین موضوع کارانه ها که در درجه سوم اهمیت قرار دارد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: قبل از طرح تحول سلامت سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان دارو و ملزومات خریداری می کردیم که با شروع طرح تحول سلامت و صرفه جویی و مدیریت در خرید، مصرف دارو و ملزومات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد ولی خرید کلی با تخفیف به ۱۲۴ میلیارد رسید، یعنی در سال ۹۳ با طرح تحول ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف دارو بیشتر و در عین حال خرید بهتر شده است.

جان بابایی عنوان کرد: درسال ۹۴ کل هزینه دارو و ملزومات ۱۶ میلیارد کاهش پیدا کرده و این نشان دهنده این است که در شرایطی ما توانستیم دارو و ملزومات را با قیمت پایین تر تهیه کنیم و اگر بخواهد چنین شرایطی ایجاد شود که ما بتوانیم از دارو و ملزومات تخفیف گرفته و با قیمت پایین تر تامین لازمه اش نقدینگی مراکز درمانی ما است که بیمه ها باید پرداخت کنند.

وی گفت: بیمه ها اگر بتوانند کمک کنند، این ذائقه خوشی که برای مردم ایجاد شده حفظ می شودکه اکنون مردم در استان های کشور برای بسیاری از خدمات در بیمارستان‌های دولتی مشکلی ندارند، زیرا هزینه پرداخت در بیمارستان ها کاهش پیدا کرده و به خصوص درمان بیماری های صعب العلاج در افراد رایگان می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: رضایت مردم بسیار مهم بوده و نعمتی برای نظام است که لازمه این اتفاق تامین منابع توسط بیمه ها و دولت است که قطعا عمل به این مهم، بهترین و محکم ترین پشتوانه برای دولت است تا مردم احساس کنند در بیمارستان ها از نظر مالی تحت فشار نیستند و بدون استرس به دنبال درمان بیماری خود باشند.
برچسب ها: دانشگاه ، پزشکی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: