کد خبر: ۱۳۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
مطالعات نشان می‌دهد غذاهای با «شاخص گلوکزی» بالا مانند نان سفید و برنج، چیپس و بیسکویت و محصولات پخته شیرین در بروز آکنه دخیل هستند.

شفا آنلاین:محققان ایتالیایی برخی عوامل مرتبط با خطر ابتلا به آکنه بعد از سن ۲۵ سالگی را در ۵۰۰ زن پیدا کردند. آن‌ها دریافتند مصرف کم میوه‌ها و سبزیجات، سطح استرس بالا و سابقه خانوادگی آکنه در بزرگسالی از علل بروز آکنه است.


به گزارش شفا آنلاین:مطالعات نشان می‌دهد غذاهای با «شاخص گلوکزی» بالا مانند نان سفید و برنج، چیپس و بیسکویت و محصولات پخته شیرین در بروز آکنه دخیل هستند. استرس مزمن نیز تهدیدی برای سلامت عمومی بدن است و برروی پوست اثر بدی دارد.

       بر اساس یافته‌های این گروه تحقیق، بیش از ۸۰ درصد از نوجوانان درگیر آکنه هستند؛ اما خبر خوب این است که بیشتر آنها بعد از سن ۲۰ سالگی، پوستشان بهبود می‌یابد. با این حال، ۲۰ تا ۴۰ درصد از بزرگسالان همچنان درگیر جوش هستند.

       در بزرگسالان، زنان بیش از مردان دچار آکنه می‌شوند و علت آن اغلب تغییرات هورمونی و یا عدم تعادل هورمونی است. زنانی که کمتر از چهار روز در هفته میوه و سبزیجات یا ماهی تازه می‌خورند، نسبت به زنانی که بیشتر از این غذاها مصرف می‌کنند، بیش از دو برابر احتمال دارد که در معرض آکنه قرار گیرند.سپید

منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: