کد خبر: ۱۳۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 02
رئیس انجمن نفرولوژی ایران درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :"انجمن علمی نفرولوژی ایران خواستار نظارت و همچنین کارشناسی برای واگذاری شرکت هایی است که می­خواهند مدیریت بخش های دیالیز را درکشور به عهده بگیرند.

رئیس انجمن نفرولوژی کشو در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: در جلسه ای که آقای وزیر با رؤسای دانشگاه ها داشتند، گویا ایشان به طور شفاهی اعلام کرده اند که نظارت بر واردات تجهیزات دیالیز را به انجمن نفرولوژی واگذار می کنند و این به نظر ما اصلاً کافی نیست.

دکتر محمدرضا گنجی اظهار کرد: انجمن نفرولوژی خواستار نظارت و همچنین کارشناسی برعملکرد شرکت هایی است که می­خواهند بخش دیالیز را به عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: انجمن باید اختیار کارشناسی در بررسی صلاحیت و قابلیت شرکت های مزبور در اجرای طرح را نیز داشته باشد.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران گفت: اغلب شرکت هایی که در حال حاضر برای به عهده گرفتن بخش دیالیز کاندید شده اند قابلیت و صلاحیت این کار را ندارند.

وی ادامه داد: در تهران چندین شرکت مدیریت بخش های دیالیز را به عهده می گیرند ولی در شهرهای دیگر حوزه دیالیز فقط به عهده یک شرکت می باشد .حال سوال اینجاست چنانچه آن شرکت دچار اختلال یا مشکلی شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟! آیا می شود دیالیز که با جان هزاران بیمار ارتباط مستقیم دارد تعطیل شود؟ آن هم برای بیمارانی که اگر یک جلسه دیالیز نشوند با خطر مرگ روبرو می شوند.

متخصص بیماری های کلیه بیان کرد: برای همین هم انجمن کاملاً مخالف این شکل واگذاری است و ای کاش به نظرات انجمن های علمی بهای بیشتری داده می­شد. چرا که پایه و اساس تشکیل انجمن­های علمی در هر کشوری کارشناسی و مشورت با سیستم های تصمیم گیرنده دولتی است. ولی متأسفانه در کشور ما بدون بهره مندی از نظرات انجمن های علمی و کارشناسان تصمیم می گیرند و قرار داد می بندند و ...آن زمان است که شاهد طرح های نیمه کاره و شکست خورده می شویم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: